مرتضی بانک امروز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی دبیرخانه شورا و سازمان‌های مناطق آزاد کشور که در تهران برگزار شد، با بیان اینکه در صورت تصویب مجلس، تعداد مناطق آزاد به ۱۵ منطقه خواهد رسید، افزود: چنانچه بتوانیم برداشت هماهنگ از مناطق آزاد میان مردم و مسئولان ایجاد کنیم، به موفقیت مطلوبی رسیده‌ایم.

وی با اشاره به بالا بودن انتظارات از مناطق آزاد کشور، گفت: برای پاسخگویی به انتظارات و توقعات از مناطق آزاد، باید با برنامه و طرح های همگرا وارد عمل شویم.

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه امروزه فعالیت استارت آپ ها و اقتصاد متکی به آن در دنیا مورد توجه قرار گرفته است، افزود: استارت آپ هایی موفقند که بتوانند با برقراری ارتباط با مخاطب، خدمات خود را به آنان معرفی کنند.

وی روابط عمومی ها را مهم ترین نقطه ارتباطی سازمان منطقه آزاد و مخاطبان دانست و افزود: اولین گام موفقیت روابط عمومی ها ارتباط با مخاطب و شناخت نیازهای آنان است، تا پی ببرند که مخاطبان مناطق آزاد از سازمان های مناطق چه می خواهند.

*سرمایه‌گذاران مهم‌ترین مخاطبان بیرونی مناطق آزادند

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ادامه سخنان خود سرمایه‌گذاران را مهم‌ترین سرمایه بیرونی مناطق آزاد خواند و افزود: متاسفانه مناطق آزاد با هجمه های بسیاری مواجه است که با اجرای طرح های هماهنگ می‌توان با مخاطبان مناطق، مسائل و مشکلات را برطرف کرد.

وی دستیابی به راهکارهای جذب سرمایه گذاران در سازمان های مناطق آزاد را اصلی ترین وظایف روابط عمومی‌ها دانست و افزود: مخاطب امروز مناطق آزاد؛ امنیت، ارتباط سریع، تسهیلات، پنجره واحد خدماتی و پیوند ارتباطی قوی می خواهد که باید به این نیازها رسیدگی شود.

مرتضی بانک همچنین شناخت همه جانبه ظرفیت ها و معرفی آن به مخاطبان در مناطق آزاد را از اولویت اصلی روابط عمومی سازمان های مناطق آزاد عنوان کرد.

مشاور رئیس جمهور همچنین تاکید کرد: سازمان های مناطق آزاد باید در مسیری حرکت کنند که بتوانند اعتماد دولتمردان، نمایندگان مجلس و مسئولان عالی‌رتبه کشور را جلب کنند.

مرتضی بانک تصریح کرد که مناطق آزاد کشور از دوره تامین و تکمیل زیرساخت ها در حال عبورند و باید مشارکت همه مخاطبان مستقیم و غیرمستقیم را برای رسیدن به توسعه جلب کنند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: در کنار همکاری و تعامل مستمر و مستقیم با رسانه های سراسری، روابط عمومی های سازمان‌های مناطق آزاد، باید به ظرفیت‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: امروزه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به تنهایی یک رسانه‌اند و استفاده از ظرفیت‌های این فضا، می‌تواند بر افزایش جذب و جلب مشارکت‌های اجتماعی کمک کند.

هم چنین درنا کسرایی مدیر روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور در این نشست از تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی های سازمان های مناطق آزاد کشور به منظور همگرایی بیشتر میان این مناطق خبر داد.

نشست مدیران روابط عمومی سازمان های مناطق آزاد کشور امروز (یکشنبه) توسط روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در تهران برگزار شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.