در تاریخ ۲۷ آذرماه امسال پیرمردی بازنشسته با مراجعه به کلانتری ۱۰۹ بهارستان به مأمورین اعلام داشت که دو نفر با حیله و ترفند او را فریب داده و به بهانه خرید و فروش یک ساعت اقدام به کلاهبرداری ۱۲۰ میلیون تومانی از وی کردند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع»، پرونده جهت ادامه رسیدگی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان پانزده خرداد ارجاع شد.

پیرمرد مالباخته در توضیح نحوه کلاهبرداری به کارآگاهان عنوان داشت: در مورخه ۹۶/۹/۲۷ در خیابان فردوسی بودم که فردی حدودا ۴۵-۴۰ ساله به من نزدیک شد و از من نشانی ترمینال جنوب را پرسید؛ در همین زمان وی با طرح این ادعا که به دلیل نیاز شدید مالی قصد فروش ساعتش را دارد، پیشنهاد کرد تا ساعت گران قیمتش را به قیمت مناسبی خریداری کنم؛ در همین زمان، شخص دومی وارد مکالمه ما دو نفر شد و درخواست خرید ساعت را کرد اما فروشنده ساعت مدعی شد که به هیچ عنوان ساعتش را به دلال نمی فروشد.

مالباخته در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: فرد خریدار به من نزدیک شد و از من درخواست کرد تا ساعت را از صاحبش خریداری کرده و بلافاصله به او بفروشم و در ازای آن، مبلغ خوبی را به عنوان سود (کارمزد) از وی دریافت کنم. با این تصور، به همراه صاحب ساعت به بانک رفته تا پول ساعت را پرداخت کنم؛ داخل بانک مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان از حساب خود خارج کرده و تمامی پول را به فروشنده ساعت پرداخت کردم؛ پس از آن، به قصد فروش ساعت به خریدار اصلی از بانک خارج شدم اما از او هیچ خبری نبود و فروشنده ساعت نیز از محل ناپدید شده بود... ساعت را به یک مغازه ساعت فروشی برده و در آنجا اطلاع پیدا کردم که این ساعت تنها چند ده هزار تومان بیشتر ارزش ندارد و این دو نفر با این حیله و ترفند اقدام به کلاهبرداری کردند.

با توجه به شیوه و شگرد کلاهبرداری از پیرمرد مالباخته، کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی به بررسی تصاویر دوربین های مداربسته بانکی پرداخته و با راهنمایی مالباخته اقدام به شناسایی تصویر این دو نفر کردند.

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با انتشار این خبر اعلام کرد: در ادامه رسیدگی به این پرونده و به منظور شناسایی و دستگیری متهمین، هماهنگی لازم با بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۱۲ تهران جهت انتشار بدون پوشش تصاویر بدست آمده از متهمین انجام شده است؛ لذا از شهروندان محترم که موفق به شناسایی تصویر این دو نفر شدند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس ۳۳۱۱۶۰۳۵ در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.