در شرایط کنونی دو گروه با دولت مقابله می‌کنند؛ یکی از آنها رقبای سیاسی دولت هستند که کارنامه دولت را نه تنها مثبت ارزیابی نمی‌کنند، بلکه به عنوان یک رقیب سیاسی سعی در تخریب اقدامات دولت و ضعیف جلوه دادن عملکرد دولت در فضای سیاسی و رسانه‌ای کشور با توجه به امکانات و ظرفیت‌های موجود دارند.

طبیعتا این نوع مخالفت‌ها با آگاهی نسبت به واقعیت‌های موجود صورت می‌گیرد. عده‌ای دیگر از مخالفان ممکن است به دلیل فقدان اطلاعات لازم و داده‌ها نتوانند ارزیابی درستی از عملکرد دولت داشته باشند و بیشتر نگاه‌شان به اقدامات زودبازده و روبنایی باشد. این افراد نگاه عمیق به راه‌حل‌های علمی و واقع‌بینانه ندارند.

راه‌حل‌هایی که می‌تواند امروز اقتصاد کشور را نجات بدهد. به دلیل فقدان اطلاعات ممکن است با دولت مخالفت کرده یا آن را ناتوان از حل مشکلات و مسائل امروز ایران ببینند.

شاید بهتر بود آقای روحانی از واژه «کمبود عقل» استفاده نمی‌کرد و چنانچه این دو گروه مخالف را در نظر بگیریم که از سر بی‌اطلاعی یا مخالفت سیاسی، همراه دولت نیستند یا به نوعی دستاوردهای دولت را تخریب می‌کنند، راه‌حل ممکن اطلاع‌رسانی بیشتر دولت و گفت‌وگو با مردم و جریانات سیاسی است.

پایگاه رای آقای روحانی باید در جریان مشکلات، مسائل و دستاوردهای دولت قرار بگیرد. انتظار از دولت آقای روحانی و مجموعه مدیران دولتی این است که حتی اگر مخالفان دولت را در این دو گروه نیز تعریف کنیم، بیشترین تمرکز باید بر انجام گفت‌وگوهای بیشتر در این عرصه با محور توافق و رهیافت مشترک برای حل مشکلات کشور باشد.

بهتر بود آقای روحانی با توجه به گزارش دقیقی که ارایه کرده است، از چنین واژه‌ای برای مخالفان و منتقدان خود استفاده نمی‌کرد. به هر حال دولت به گردش آزادانه اطلاعات و فضای باز رسانه‌ای اعتقاد دارد. این فضای باز رسانه‌ای ظرفیت پرسشگری و نظارت مردم را بیشتر می‌کند و انتظار از دولت این است که به موقع بتواند به سوالات و پرسش‌هایی که در این زمینه وجود دارد، پاسخ دهد و از پیشنهادات کارشناسان و صاحب‌نظران اقتصادی و دیگر حوزه‌ها در همه زمینه‌ها برای پیشبرد برنامه‌های خود استفاده کند.فارغ از اینکه این کارشناسان موافق جریان فکری دولت هستند یا مخالفند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.