بهروز نعمتی با اشاره به آخرین وضعیت طرح سوال از رییس‌جمهوری و همچنین استیضاح وزرای راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در جلسه هیات رییسه امروز درمورد وضعیت دو سوال از رییس‌جمهوری که اخیراً در مجلس مطرح بوده، تصمیم‌گیری شد. بر این اساس، سوال اول از رییس‌جمهوری که با محوریت موضوع موسسات مالی و اعتباری و با امضای آقای وقف‌چی نماینده زنجان و حدود ۷۰ تا ۸۰ نفر دیگر از نمایندگان در دستور کار مجلس و کمیسیون اقتصادی قرار گرفته بود، از دستور کار مجلس خارج شد.بنابر ماده ۲۱۲ آیین‌نامه داخلی مجلس باتوجه به آن‌که مهلت زمانی رسیدگی به سوال نمایندگان از رییس‌جمهوری درباره موسسات مالی و اعتباری سپری شده و از بازه زمانی درنظر گرفته شده در قانون گذشته است، این طرح سوال از دستور کار مجلس خارج شد.

اهم اظهارات نعمتی به شرح زیر است:

*{درباره طرح سوال گروهی دیگر از نمایندگان مجلس از رییس‌جمهوری}: سوال دوم از رییس‌جمهوری که آقای ذوالنوری و چند نماینده دیگر متولی آن بوده، با ۱۰۳ امضاء و در ۵ محور مختلف اعم از بحث اقتصادی و معیشتی، موضوع اشتغال، همین بحث موسسات مالی و بانک‌ها و مسائل مربوط به بازار ارز تهیه شده بود، مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد برای طی روند قانونی خود به کمیسیون مربوطه ارجاع و مورد رسیدگی قرار گیرد.

*{درباره آخرین وضعیت رسیدگی به استیضاح وزرای راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هیات رییسه}: طبیعتاً اگر امضاءها از حدنصاب کمتر باشد، اعلام وصول نمی‌شود اما در حال حاضر بعید است که این دو طرح استیضاح با کاهش امضاء روبرو شوند. البته موضوع استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عملاً اعلام وصول شده و باتوجه به آن‌که این استیضاح ازسوی کمیسیون اجتماعی به هیات رییسه ارجاع شد، طبیعتاً نیازی به اعلام وصول مجدد نیست و هیات رییسه باید نسبت به انجام مقدمات برگزاری جلسه استیضاح اقدام کند.

*{در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این‌که آیا باتوجه به وضعیت مشابه استیضاح وزیر راه و شهرسازی و ارجاع آن ازسوی کمیسیون عمران به هیات رییسه مجلس، نیازی به اعلام وصول در جلسه علنی روز سه‌شنبه ازسوی هیات رییسه نیست}: خیر! نیازی به اعلام وصول نیست. درواقع باتوجه به ارجاع طرح استیضاح از کمیسیون تخصصی به هیات رییسه، حالا دیگر فقط هیات رییسه باید این طرح استیضاح را در دستورکار قرار دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.