دفتر رسانه‌ای جریان حکمت ملی عراق در ایران گزارش داد، سید عمار حکیم رئیس تحالف ملی شیعیان عراق روز یکشنبه با حیدر العبادی، نخست وزیر عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

حکیم در این دیدار آخرین تحولات سیاسی عراق، چشم انداز انتخابات و تمایل دیگر دولت‌ها برای برقراری ارتباط با عراق را مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

وی بر ضرورت شکل گیری رقابت قانونی، سالم و به دور از الگوبرداری‌های نادرست تاکید کرد و خواستار تکمیل پروسه‌ها و ایجاد فضای مناسب برای بازگرداندن مهاجران در راستای به ثمر رساندن تلاش‌های دموکراتیک دولت عراق شد.

رئیس جریان حکمت ملی عراق با اشاره به روابط میان بغداد و اربیل از همگان خواست تا برای حل مشکلات مربوطه، پیشنهادهای مثبت ارائه دهند و گفت: گفت‌وگو، از خود گذشتگی و میانه روی لازمه خروج از بحران است و بر اساس قانون اساسی منافع جمعی باید تضمین شود.

حکیم همچنین بر یکپارچگی میان مجلس و دولت عراق تاکید و عنوان کرد: دولت و مجلس باید برای حل مشکلات با یکدیگر مشارکت داشته باشند.

وی در پایان همچنین نسبت به دیدگاه مثبت کشورهای جهان درباره عراق ابراز خرسندی کرد و این امر را دستاوردی دانست که با تلاش‌های فرزندان این کشور به دست آمده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.