مهدی طارمی تاکنون در این رقابت ها در دو بازی خود برای الغرافه سه گل زده است. 

جذب وسلی اسنایدر هلندی در ژانویه ۲۰۱۸ به الغرافه قطر بازتاب رسانه ای گسترده ای داشت. اما جذب مهدی طارمی مهاجم سابق پرسپولیس مسلما در افزایش امید آنها در لیگ قهرمانان آسیا اهمیت داشت. 

ورود اسنایدر به قدرت تیم اضافه کرد. الغرافه با جذب طارمی، مهاجمی را که در اوج فعالیت حرفه ای خود و در بالاترین سطح فوتبال آسیا برای باشگاه و کشورش قرار داشت، به خدمت گرفت. چیزی که این باشگاه برای بازگشت به اوج رقابتهای باشگاهی آسیا به آن نیاز مبرم داشت.

طارمی ۲۵ ساله، سال تماشایی در ۲۰۱۷ داشت. طارمی در مسیر صعود تیم ایران به جام جام جهانی هشت گل زد تا ایران برای پنجمین بار به جام جهانی راه یابد. سردار آزمون تنها بازیکنی است که بیشتر از طارمی برای تیم ایران گلزنی کرد. 

طارمی این آمادگی را در سطح باشگاهی نیز به نمایش گذاشت و جایزه بهترین گلزن لیگ برتر ایران را در فصل مسابقات ۲۰۱۶-۲۰۱۷ کسب کرد و ۱۸ گل او به دهمین قهرمانی پرسپولیس کمک کرد. اما موفقیت برای مهاجم بوشهری به همین جا ختم نشد. 

پرسپولیس در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا بهترین عملکرد خود را داشت و طارمی نقش مهمی در این موفقیت ایفا کرد. ارتش سرخ به نیمه نهایی صعود کرد و در نهایت به الهلال نایب قهرمان جام باخت. طارمی به علت محرومیت دیدارهای تیم مقابل الهلال را از دست داد. 

طارمی در اولین بازی پرسپولیس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ، بازی خاموشی داشت، اما برابر الوحده علاوه بر گلزنی، به وحید امیری هم پاس گل داد تا سرخپوشان با نتیجه سه بر دو به برتری برسند. طارمی در سومین بازی برابر الریان بعد از فقط ۶ دقیقه گلزنی کرد. طارمی در آخرین بازی پرسپولیس برابر الوحده در مرحله گروهی هت تریک کرد و این مرحله را با شش گل به پایان رساند. 

پرسپولیس با شکست لخویا به یک هشتم نهایی صعود کرد و در این مرحله با ارسال طارمی و گل به خودی چیکو فلورس پرسپولیس به یک چهارم نهایی راه یافت. کارزار طارمی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با محرومیت چهار ماهه او به پایان رسید. 

در فصل جدید، طارمی در ورزشگاه محمد بن زاید عملکرد عالی برای الغرافه داشته است. او مقابل الجزیره در دقیقه ۱۱ اولین گل تیم خود را در فصل رقابت های ۲۰۱۸ لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رساند. او برابر تراکتورسازی هم دو گل زد. اما اینها تنها گل هایی نبودند که طارمی در به ثمر رسیدن آنها نقش داشته است. او علاوه بر موقعیت خلق یک گل، دو پنالتی هم گرفت که اسنایدر آنها را به گل تبدیل کرد. 

سه گل طارمی در این فصل حاصل هفت شوت است. درصد تبدیل شوت ها به گل در این فصل ۴۲ درصد است که در مقایسه با ۴۶ درصد فصل گذشته پایین تر است. اما پیشرفت اصلی او در گلزنی است. طارمی در سال ۲۰۱۷ هر ۱۲۵ دقیقه یک گل زد، اما او امسال در مراحل اولیه رقابت ها هر ۶۰ دقیقه یک گل زده است. طارمی اگر بتواند به همین روال ادامه دهد و به صعود الغرافه به مراحل بالاتر کم کند، این بار جایزه گلزن برتر رقابت ها دور از دسترس نخواهد بود.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.