فرقه‌دانی در مراسم افتتاح رسمی خودروهای سوخت‌رسان سیار و نرم‌افزار درخواست سوخت آنلاین (P۲) با بیان این‌که هدف اصلی این نرم‌افزار این است که هر کس در هر نقطه‌ای که به سوخت نیاز داشت به آن فرد سوخت‌رسانی صورت بگیرد، اظهار کرد: این نرم‌افزار باعث می‌شود به جای این‌که ۴۰ خودرو به سمت پمپ بنزین حرکت کنند یک خودرو به سمت ۴۰ خودرو برود و سوخت‌رسانی صورت بگیرد.

وی افزود: P۲ باعث کاهش مصرف سوخت، کاهش ترافیک و کاهش آلودگی می‌شود.

رییس هیات مدیره شرکت پتروآیریک با بیان این‌که ایران پنجمین کشور صاحب تکنولوژی سوخت‌رسان سیار است، تصریح کرد: در سال ۲۰۱۵ یک شرکت آمریکایی برای اولین بار از این نرم‌افزار رونمایی و استفاده کرد. ۱۰ شرکت با سرمایه ۳۲ میلیون دلاری آن را ایجاد کردند. این نرم‌افزار طی چهار سال گذشته با ساخت چهار نسل خودروی سوخت رسان در ایران ایجاد شد. آخرین نسل خودرو در آبان ماه مجوز گرفت.

فرقه‌دانی ادامه داد: شهرهای شیراز، مشهد، اصفهان، اهواز و بندرعباس درخواست کرده‌اند که این نرم‌افزار بعد از تهران در این شهرها اجرا شود.

وی با اشاره به برف سنگینی که حدود یک ماه پیش در تهران بارید، اظهار کرد: در آن زمان از ما درخواست شد استفاده از این خودروها را عملیاتی کنیم و موفق شدیم طی یک روز به ۳۰۰۰ خودرو سوخت رسانی کنیم. این موضوع نشان داد این خودروها در شرایط بحران می‌توانند کمک کنند.

رییس هیات مدیره شرکت پتروآیریک با تاکید بر این‌که نرم‌افزار مذکور با حمایت وزارت نفت، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و شهرداری راه‌اندازی شد، گفت: متقاضیان می‌توانند این اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب کنند و زمانی که درخواست سوخت خود را اعلام می‌کنند به‌ آنها اعلام می‌شود ماشین‌های سوخت رسان با چه مدت زمانی به آنها خواهد رسید.

فرقه‌دانی با بیان این که قیمت سوخت ماشین‌های سوخت‌ رسان قیمت مصوب سوخت است، افزود: فقط هزینه حمل از مصرف‌کننده گرفته می‌شود. البته قبل از این‌که سوخت‌رسانی صورت بگیرد به مصرف کننده اعلام می‌شود که هزینه حمل و نقل چقدر است و اگر مصرف کننده تایید کرد سوخت‌ رسانی صورت می‌گیرد.

رییس هیات مدیره شرکت پتروآیریک با تاکید بر این‌که ماشین‌های سوخت رسان سیار رقیب جایگاه‌های سوخت نیستند، اظهار کرد: ماشین‌های سوخت رسان سیار سوخت مورد نیاز خود را از نزدیک‌ترین جایگاه سوخت تامین می‌کنند بنابراین ما رقیب جایگاه‌داران نیستیم، بلکه یک همکاری را با آنها آغاز کرده‌ایم.

هیچ ذینفعی از سوخت‌رسانی سیار ناراضی نیست

در ادامه سیار وکیل‌زاده – مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی – گفت: وزیر نفت حدود یک سال پیش گفت تمایل دارد سطح رفاه مردم در بخش سوخت رسانی افزایش پیدا کند.

وی با بیان این‌که هر کاری برای نخستین بار مشکلات مربوط به خود را دارد، گفت: P2 این مشکلات را یک به یک پشت سر گذاشته است.

مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: هیچ کدام از ذینفعان از جمله وزارت نفت، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان ملی استاندارد و مالکین جایگاه‌ها از این طرح ناراضی نیستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.