ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت:ما کسری تجاری زیادی با مکزیک و کانادا داریم. نفتا که درحال حاضر در معرض مذاکره مجدد است، توافقی بد برای ایالات متحده آمریکا بوده. جابجایی گسترده شرکت ها و مشاغل. تعرفه های فولاد و آلومینیوم تنها در صورتی بخشوده خواهد شد که توافق نفتای جدید و منصفانه ای امضا شود. 

رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته طرحی برای وضع تعرفه ۲۵ درصدی بر واردات فولاد و تعرفه ۱۰ درصدی بر واردات آلومینیوم به آمریکااعلام کرد، اقدامی که بازارهای واشنگتن و جهانی را تکان داد. 

ترامپ که در جریان کارزار انتخاباتی ۲۰۱۶ آمریکا از توافق های تجاری همچون نفتا خرده گرفته بود، همچنین در ادامه توییت روز جاری خود از کانادا به دلیل نحوه رفتار با کشاورزان آمریکایی انتقاد و مکزیک را به اهمال کاری در انتقال مواد مخدر به آمریکا متهم کرد. 

ترامپ در توییت خود نوشت: کانادا باید با کشاورزان ما خیلی بهتر رفتار کند. بسیار محدود کننده. مکزیک نیز باید برای جلوگیری از انتقال مواد مخدر به آمریکا اقدام مضاعفی انجام دهد. آنها آنچه را باید انجام دهند، انجام نداده اند. میلیون ها نفر معتاد شدند و در حال مرگ هستند.

وی همچنین در توییت دیگری، آمریکا را در اولویت قرار داد و نوشت: برای حمایت از کشورمان، باید از فولاد آمریکایی حمایت کنیم.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.