سرگئی ریابکوف در نشست کمیسیون «دفاع از حق حاکمیت و جلوگیری از مداخله خارجی» شورای فدراسیون (مجلس سنا)ی روسیه گفت: آنها تنها به دنبال مداخله در امور داخلی روسیه نیستند.

خبرگزاری ریانوواستی به نقل از ریابکوف افزود: آمریکا قصد دارد اوضاع روسیه را به شدت بی ثبات کند و برای این منظور از سازمان های غیردولتی استفاده می کند. 

معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره اظهارات مقام های واشنگتن که اقدام های مسکو را تهدیدی برای خود عنوان می کنند، اظهار داشت: آمریکا قصد دارد از موضوع تهدید روسیه ازجمله در عرصه سایبری، برای اهداف خود استفاده کند.

وی خطاب به آمریکا گفت: بر اساس منطق، اگر دلایل جدی برای مشکوک شدن به روسیه یا طرح اتهام علیه ما دارید، باید در گام نخست از مسیر ساختارهای حکومتی اقدام کنید تا روشن شود مساله چیست. 

وی با بیان این مطلب که طرف آمریکایی بر عکس این رویکرد، عمل می کند، افزود: واشنگتن به دلایل مختلف ازجمله با هدف مداخله در امور داخلی روسیه، ترجیح می دهد به طرح ادعای حمله این کشور (روسیه) در فضای مجازی ادامه دهد و مدعی می شود که مسکو فعالیت های خصمانه دارد.

وی خاطرنشان کرد: آنها در مورد مداخله روسیه در انتخابات آمریکا به شکل مصنوعی، جار و جنجال به راه انداخته اند. 

ریابکوف با بیان این مطلب که آمریکا بیشتر از هر کشور دیگری در امور داخلی روسیه دخالت می کند، اظهار کرد: مقام های آمریکا حدود دو سال است که مسکو را به مداخله در انتخابات ریاست جمهوری این کشور از طریق حملات هکری و شبکه های اجتماعی متهم می کنند، چرا که می پندارند دیگران نیز به مانند آنها هستند.

وی افزود: آمریکا برای مداخله در امور داخلی روسیه از هیچ وسیله یا امکانی دریغ نمی کنند. 

این مقام روس خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه روسیه، مداخله خارجی در امور داخلی این کشور را به طور منظم ثبت و این مساله را پیگیری می کند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.