آسوشیتدپرس گزارش داد، سرهنگ راب منینگ، یک سخنگوی پنتاگون در حالی از وقوع این "وقفه عملیاتی" خبر داد که این نشان می‌دهد مداخله ترکیه در منطقه عفرین سوریه باعث اخلال در تلاش‌های آمریکا در راستای از بین بردن داعش در سوریه شده است.

پیش از این جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا و دیگر مقام‌های این کشور عملیات ترکیه در عفرین را یک "حواس پرتی" از کمپین مبارزه با داعش توصیف کرده بودند.

ماتیس همچنین گفته که آمریکا درک می‌کند ترکیه با تهدید فعالیت‌های شبه‌نظامی کرد در داخل خاک خود روبرو است و شبه‌نظامیان یگان‌های مدافع خلق کرد را سازمان تروریستی می‌داند.

با این حال آمریکا گفته که یگان‌های مدافع خلق کرد مجزای از شبه‌نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه هستند اما آمریکا با آن مخالفت کرده است.

منینگ اظهار کرد که اگرچه عملیات‌های زمینی علیه داعش در دره رودخانه فرات موقتا به حال تعلیق درآمده اما حملات هوایی آمریکا علیه مخفی‌گاه‌های داعش در این منطقه همچنان ادامه دارد.

او اظهار کرد: یک حمله هوایی در روز یکشنبه در نزدیکی شهر بوکمال موجب نابود شدن دو مسیر تامینی داعش شد.

منینگ گفت: ماهیت ماموریت ما در سوریه تغییر نکرده است.

او همچنین تاکید کرد که نیروهای دموکراتیک سوریه که متشکل از نیروهای عرب و کرد هستند "شریک بزرگ ما" در تکمیل جنگ علیه داعش در سوریه محسوب می‌شوند.

یک سخنگوی دیگر پنتاگون به نام سرهنگ آدرین رنکین گالووی نیز گفت: برآوردی درخصوص اینکه چه تعداد شبه‌نظامی کرد دره رودخانه فرات را به منظور پیوستن به مبارزه با ترک‌ها در عفرین ترک کرده‌اند ندارد.

وی تصریح کرد: آنها با داعش دیگر نمی‌جنگند و این اساسا به این معنی است که دیگر با سرعت گذشته مناطق را از اشغال داعش خارج نمی‌کنند.

او همچنین گفت: وقفه در عملیات زمینی علیه داعش منجر به از دست رفتن مناطق سابقا خارج شده از اشغال این گروه تروریستی نشده است.

راب منینگ نیز تصریح کرد: وقفه‌های عملیاتی معمولا به دلایل مختلف رخ می‌دهند. ماهیت ماموریت ما در سوریه تغییر نکرده است و این وقفه عملیاتی منجر به بی توجهی ما به ماموریت اصلی خود یعنی داعش نخواهد شد.

رنکین گالووی نیز تاکید کرد که نیروهای دموکراتیک سوریه همچنان به مهار و تضعیف داعش در میانه دره رودخانه فرات ادامه می‌دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.