ابوالقاسم دلفی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد نتایج سفر وزیر امور خارجه فرانسه به تهران و مباحثی که در مورد محتوای مذاکرات این دیپلمات عالیرتبه فرانسوی با مقامات ارشد ایرانی در رسانه‌ها مطرح شده است، تصریح کرد: سفر آقای لودریان به تهران به عنوان یکی از دستاوردهای روابط سیاسی دو کشور محسوب می‌شود و این سفر در چارچوب رفت و آمدهایی که بین دو کشور همواره از گذشته وجود داشته، صورت گرفته است البته بعد از برجام و انجام گفت‌وگوهای سیاسی بین دو کشور، سطح روابط ایران و فرانسه ارتقا پیدا کرده است.

این دیپلمات ارشد کشورمان افزود: سفر آقای لودریان به تهران و رایزنی‌هایی که با مقامات کشورمان داشتند در چارچوب گفت‌وگوهایی است که در سطح سیاسی و در مورد مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بین دو کشور در جریان است. آقای لودریان در سفر به تهران با آقای ظریف، آقای شمخانی و همچنین آقای رییس‌جمهور گفت‌وگوهای مفصلی داشتند. ما با فرانسوی‌ها در بسیاری از موضوعات نقطه نظر نزدیکی داریم و در برخی از مسائل نیز این نقطه نظرات مقداری با یکدیگر فاصله دارد و این گفت‌وگوها و سفرها در این چارچوب انجام می‌شود که نقطه نظرات در مورد مسائل اختلافی به هم نزدیک شود.

دلفی در پاسخ به این سوال که آیا این سفر موفقیت‌آمیز بوده است؟ تصریح کرد: گفت‌وگوها و رایزنی‌های سیاسی به این منظور صورت می‌گیرد که نقطه نظرات به هم نزدیک شود و موفقیت‌آمیز بودن این سفر در بستر زمان و در جریان تحولات آینده مشخص می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در این سفر آقای لودریان و مقامات ایرانی در موضوعات سیاسی، منطقه‌ای و بین‌المللی بحث‌های گسترده و وسیعی داشتند، در پاسخ به این سوال که آیا در این سفر در ارتباط با زمان سفر آقای مکرون رییس‌جمهور فرانسه به تهران نیز بحث و گفت‌وگویی شد، تصریح کرد: این سفر در دستور کار است و طبق برنامه‌ریزی‌ها تلاش در این است که در سال ۲۰۱۸ انجام شود.

دلفی همچنین در مورد گفت‌وگوهای تلفنی روز یکشنبه روسای جمهور ایران و فرانسه نیز گفت: یکشنبه شب آقای روحانی و مکرون گفت‌وگوهای مفصلی داشتند که محور اصلی این گفت‌وگوها مسائل سوریه و قطعنامه‌ای بود که هفته گذشته شورای امنیت سازمان ملل در مورد ایجاد آتش‌بس صادر کرده بود. گفت‌وگوهای خوبی انجام شد و ادامه این گفت‌وگوها با سفر آقای لودریان به تهران و در جریان دیدار با مقامات ایرانی ادامه پیدا کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.