بهای معاملات آتی نفت برنت که قیمت پایه بازار جهانی است، ۱۹ سنت یا ۰.۲۹ درصد افزایش یافت و به ۶۵.۷۳ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۷ سنت یا ۰.۲۷ درصد افزایش، به ۶۲.۷۴ دلار در هر بشکه رسید.

آژانس بین المللی انرژی روز دوشنبه اعلام کرد انتظار دارد تقاضای جهانی برای نفت در پنج سال آینده رشد کند و تولید کشورهای عضو اوپک با روند بسیار آهسته‌تری افزایش یابد.

این آژانس اعلام کرد آمریکا عمده تقاضای رو به رشد جهان برای نفت را در مدت مذکور تامین خواهد کرد زیرا تولید نفت شیل افزایش بیشتری پیدا می‌کند. تولید نفت آمریکا به بیش از ۱۰ میلیون بشکه در روز صعود کرده و عربستان سعودی را که بزرگترین صادرکننده جهان است، پشت سر گذاشته است. طبق اعلام وزارت انرژی آمریکا، تولید نفت این کشور در نوامبر به رکورد ۱۰.۰۵۷ میلیون بشکه در روز صعود کرد.

در این بین وزیران نفت اوپک و تولیدکنندگان شیل آمریکا و سایر مدیران صنعت نفت جهان برای کنفرانس CERA Week که بزرگترین گردهمایی صنعت انرژی است و از روز گذشته آغاز شد، در هیوستون به سر می‌برند.

بر اساس گزارش رویترز، این گردهمایی در زمانی انجام می گیرد که بازارهای نفت تحت تاثیر توافق کاهش تولید کشورهای اوپک و غیراوپک برای جذب مازاد عرضه جهانی و تقویت قیمت‌ها قرار دارند. با این‌همه تولید بالاتر آمریکا تا حدودی به تلاش‌های این تولیدکنندگان لطمه زده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.