خبرگزاری رویترز گزارش داد، دن کوتس مدیر اطلاعات ملی آمریکا گفت: شواهدی دال بر «تلاش جدی» روسیه برای دخالت در انتخابات سال ۲۰۱۸ آمریکا ندیده است.

دن کوتس مدعی شد «بسیار محتمل» است که روسیه به دنبال تاثیرگذاری بر انتخابات آینده آمریکا باشد اما او نمی‌داند چه مقدار یا در کجا به دنبال این مسئله است.

مدیر اطلاعات ملی آمریکا که برای ارائه گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا از تهدید‌های جهانی پیش روی این کشور در نشست سنا حضور داشت همسو با رویکرد خصمانه مقامات کشورش، ایران را تهدیدی علیه نیرو‌های آمریکایی و حامی تروریسم خواند.

او همچنین مدعی شد: ایران برای توسعه نفوذش در منطقه به بهای منافع آمریکا و شرکایش، خودش را درگیر مناقشات منطقه کرده است.

در همین حال رابرت اشلی، رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در این نشست با اذعان به پایبندی ایران به برجام گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بعد از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک در ژانویه ۲۰۱۶ کماکان تأیید کرده است که ایران بالاتر از سطوح مجاز، غنی‌سازی اورانیوم انجام نداده، محدودیت‌های تعداد سانتریفیوژ‌های خود را حفظ کرده و اجازه نظارت بر ذخایر آب سنگین و سوخت هسته‌ای را داده است.

او در عین حال مدعی شد ایران قطعنامه صادر شده در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تأیید برجام (قطعنامه شماره ۲۲۳۱) را فرصتی برای نوسازی توان نظامی‌اش می‌بیند.  

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.