وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که عملیات نظامی نیروهای مسلح این کشور در غوطه شرقی در چارچوب حق قانونی دفاع از وطن در برابر تروریسم انجام می‌‌گیرد.

به نوشته سایت شبکه «المیادین»، وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که شورای امنیت سازمان ملل باید به کشورهای حامی تروریسم برای پایبندی به قطعنامه ۲۴۰۱ فشار بیارود.

ارتش سوریه از ۹ روز پیش عملیات خود را در غوطه شرقی آغاز کرد تا این منطقه راهبردی را از اشغال تروریست‌ها خارج کند؛ تروریست‌هایی که به افراد غیر نظامی حاضر در این منطقه اجازه خروج نمی‌دهند و از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

روزنامه «الوطن» سوریه نوشته که ارتش سوریه در جریان این عملیات موفق شده بیش از ۴۰% از مساحتی را که در غوطه تحت اشغال تروریست‌ها بود، آزاد کند.

شورای امنیت سازمان ملل هفته گذشته قطعنامه‌ای را تصویب کرد که خواهان برقراری آتش‌بس به مدت ۳۰ روز در سوریه است. این قطعنامه داعش، جبهه النصره و گروه‌های وابسته به القاعده را از آتش‌بس مستثنا کرده است. حضور این گروه‌ها در غوطه شرقی و راکت‌پرانی مداوم آن‌ها، موجب شده تا درگیری‌ها در این منطقه ادامه داشته باشد. با وجود اعلام روزانه ۵ ساعت آتش‌بس در غوطه‌ شرقی و باز کردن مسیری امن برای خروج غیرنظامیان توسط ارتش سوریه، تروریست‌ها این مسیر را هدف گلوله‌باران قرار می‌دهند و از خروج غیرنظامیان جلوگیری می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.