رویترز گزارش داد، استقبال انگلیس از &#۳۹;بن سلمان&#۳۹; امروز با ضیافت ناهار وی با ملکه الیزابت شروع می شود. سفر ولیعهد سعودی به لندن در شرایطی انجام می شود که دو کشور به دنبال گسترش روابط دفاعی و ایجاد مشارکتی وسیع تر هستند.

 

 بن سلمان و ترزا می نیز ابتکار «شورای راهبردی انگلیس و آمریکا» را کلید خواهند زد. این ابتکاری برای ترغیب عربستان سعودی به اجرای اصلاحات اقتصادی و تقویت همکاری بیشتر در موضوعاتی مانند آموزش و فرهنگ و همچنین مسائل دفاعی و امنیتی است.

سخنگوی نخست وزیر انگلیس گفت که می در جریان سفر سه روزه بن سلمان موضوع نگرانی ها از بحران انسانی در یمن را نیز مطرح خواهد کرد.

 

معترضان نیز درنظر دارند انتقادات خود را در مورد جنگ یمن و سایر موضوعات حقوق بشری به مقام های سعودی اعلام کنند. این انتقادات همچنین مجوز فروش ۴.۶ میلیارد پوند سلاح انگلیس به عربستان از سال ۲۰۱۵ میلادی تاکنون را نیز در برمی گیرد.

اتوبوس هایی که روی آنها بنرهایی نصب شده است طی دو روز گذشته در لندن درحال حرکت هستند. در این بنرها بن سلمان به جنایات جنگی در یمن متهم شده است.

 

قرار است پیش از برگزاری تظاهرات اصلی، حرکت اتوبوس ها بیشتر شود.

«لیندسی جرمن» عضو «ائتلاف جنگی را متوقف کنید» اظهار داشت: مهم است که مردم مقابل «داونینگ استریت» حاضر شوند و برای دولت انگلیس روشن کنند که همدستی آن در جنگ علیه یمن مورد حمایت مردم نیست و ما سیاست خارجی انسانی و مسالمت آمیزی می خواهیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.