رویترز گزارش داد، ترامپ تاکید کرد به طرحش برای اعمال تعرفه‌های سنگین در واردات فولاد و آلومینیوم به رغم هشدارهای شدید قانونگذاران جمهوری‌خواه و حتی برخی از مشاوران خودش عمل خواهد کرد.

ترامپ در این کنفرانس خبری مشترک با لوفون اظهار داشت: بنابراین ما قطعا تعرفه‌ها را بر فولاد وضع می‌کنیم.

ترامپ در دفاع از این تعرفه‌ها استدلال کرد که یک جنگ تجاری برای آمریکا با توجه به کسری‌های تجاری که برای اتحادیه اروپا به همراه خواهد داشت، بد نخواهد بود.

وی ادامه داد: زمانی که ما نسبت به هر یک از کشورها عقب هستیم جنگ‌های تجاری انقدرها هم بد نیست.

ترامپ گفت که می‌خواهد این تعرفه‌ها را "به شیوه‌ای دوست داشتنی" اعمال کند.

با این حال لوفون مستقیما با ترامپ مخالفت کرد و گفت: من مطمئن هستم که افزایش تعرفه‌ها در بلندمدت به همه ما ضرر خواهد زد. من به عنوان یک سوئدی از تلاش‌های اتحادیه اروپا برای رسیدن به تجارتی با کمترین موانع ممکن حمایت می‌کنم.

در همین حال ترامپ در پاسخ به سوالی درخصوص این درگیری تجاری گفت: آمریکا مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و تعرفه‌ها برای حفظ رقابت پذیری کشور ما ضروری هستند.

ترامپ در ضمن اشاره مشخص به اتحادیه اروپا تهدید به وضع مالیات‌های جدید بر خودروهای وارداتی آنها کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: اتحادیه اروپا مشخصا نسبت به آمریکا سرسخت بوده است و کار را برای آنکه ما با آنها تجارت داشته باشیم غیرممکن کرده است. با این حال هنوز آنها خودروها و هر چیز دیگری را به آمریکا می‌فرستند و هر کاری که دوست داشته باشند انجام می‌دهند اما اگر آنها این کار را می‌کنند پس ما هم یک مالیات بزرگ ۲۵ درصدی بر خودروهای آنها اعمال خواهیم کرد و دیگر نمی‌توانند کارهای قبل را ادامه دهند. اتحادیه اروپا رفتار خوبی با ما نداشته است و این یک وضعیت تجاری بسیار بسیار ناعادلانه است.

ترامپ در عین حال اظهار داشت که معتقد است یکی از دلایل انتخاب شدن او مساله تجارت بوده است و دیگر اجازه نمی‌دهد که آمریکا در این حوزه دچار ضرر و زیان شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.