رویترز گزارش داد، اواخر ماه گذشته برنامه سفر رئیس‌جمهوری مکزیک به کاخ سفید پس از گفت‌وگوی تلفنی تنش‌آلود رهبران دو کشور به تعویق افتاد. در آن مکالمه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید داشت طرف مکزیکی باید هزینه ساخت دیوار مرزی با مکزیک را بپردازد اما این ایده‌ای است که غالبا رهبران مکزیک با آن مخالفت می‌کنند.

ترامپ دوشنبه همزمان با پایان آخرین دور مذاکرات توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) بار دیگر گفت این توافق تجاری برای ایالات متحده آمریکا مناسب نیست و مکزیک اقدام کافی برای توقف ورود مواد مخدر به ایالات متحده انجام نمی‌دهد.

جارد کوشنر، مشاور ارشد سیاست خارجی آمریکا و داماد ترامپ است اما اخیرا دسترسی به گزارش‌های اطلاعاتی ارزشمند را از دست داده است. یک مقام ارشد دولت آمریکا با تایید سفر کوشنر گفت دیدارها روی مسائل امنیتی، مهاجرت و تجارت متمرکز است. در همین حال مقام‌های مکزیکی مشخص نکردند که  آیا برنامه‌های دیدار رهبران دو کشور هنوز در دستورکار است یا خیر.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است، جارد کوشنر در راس هیاتی از دیپلمات‌ها و مقام‌های امنیتی آمریکا با وزیر امور خارجه مکزیک هم دیدار می‌کند. وزیر خارجه مکزیک که از مشاوران نزدیک رئیس جمهور این کشور است، پیشتر در سال ۲۰۱۶ به برنامه‌ریزی سفر دونالد ترامپ به این کشور کمک کرده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.