سیدعلی ادیانی در نطق میان‌دستور جلسه علنی امروز (چهارشنبه) ضمن تبریک میلاد گرامی دخت نبی‌اکرم (ص)گفت: همکاران محترم دو سال از عمر مجلس دهم گذشت و دو سال دیگر باقی است. مجلس دهم با مسائل مهمی در کشور روبروست که همت بلند، راهگشا و ریسک پذیری نمایندگان را با تدوین قانون و اعمال نظارت جدی می طلبد.

وی افزود: مسائلی چون اشتغال و بیکاری، وضعیت صندوق‌های بازنشستگی، آب، رکود، رشد اقتصادی، اقتصاد مقاومتی و همچنین بلعیده شدن حدود ۹۰ درصد بودجه کشور از هزینه های جاری از جمله مسائل جدی مملکت است که عدم توجه دولت و شما نمایندگان می تواند کشور را با مشکل جدی روبرو کند. ما می توانیم و باید به این موضوع ایمان داشته باشیم. ما می توانیم در دو سال باقی مانده برخی مسائل را در بعد نظارتی و تقنینی حل کنیم به شرطی که نماینده حوزه انتخابیه در مجلس باشیم نه نماینده مجلس در حوزه انتخابیه.

ادیانی تصریح کرد: عده‌ای نمی خواهند نماینده مقتدر باشد. عده‌ای نمی خواهند نماینده در سطح ملی، استانی و حوزه انتخابیه در جایگاه نمایندگی بدرخشد. عده‌ای می خواهند مجلس کوچک و نماینده کوچکتر شود. می خواهند ما را با امور فرعی مشغول سازند. ما در چارچوب قانون اساسی و اقتدار حاکمیتی می توانیم در تمام مسائل اعمال نظر کنیم به شرطی که نماینده حوزه انتخابیه در مجلس باشیم والا قطعا از ما عبور خواهند کرد. وقتی آرای نجومی به وزرا می دهیم باید دق‌الباب کنیم تا ماه‌ها، ماهرخی به عنوان وزیر رویت کنیم. از ماست که بر ماست.

نماینده مردم قائمشهر و سوادکوه با اشاره به وضعیت حوزه انتخابیه خود گفت: مدیران ارشد استان مازندران بدانند که استان مازنداران که باید قطب کشاورزی باشد، به یک معضل در این حوزه تبدیل شده است. گردشگری استان مازندران از وصف صنعت گردشگری به حد مسافرگردی تنزل پیدا کرده است. اطراف مازندران، شهرها و حتی در بطن شهرها دپویی از زباله و پسماندها مانور می دهند که این نشان از ضعف مسئولان مربوطه است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.