علاء الدین بروجردی که برای شرکت در همایش اقتصادی ساراتوف روسیه با عنوان «آینده مناطق ؛ توسعه همکاری ها» به این کشور سفر کرده بود طی نشست خبری در سفارت ایران در مسکو این مطلب را بیان کرد.

وی گفت: ضمن محکوم کردن نسل کشی در یمن و ظلم چندین ساله به ملت بحرین، امیدواریم عربستان شرایطی ایجاد کند که به صلح پایدار در منطقه کمک کند.

بروجردی اظهار داشت: جنگ هایی که به منطقه تحمیل شد، جنگ های نیابتی است که آمریکایی ها بعد از شکست در عراق و برای جلوگیری از کشته شدن سربازان خود به منطقه تحمیل می کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا تبدیل به چالش امنیتی در جهان شده است چرا که در هر نقطه بحرانی در جهان وقتی ابتکاری خودجوش برای صلح پایدار ایجاد می شود، خشمگین می شود.

وی گفت: به نظر می رسد تنها زبانی که آمریکا متوجه می شود زبان زور است و به خاطر همین پوتین را به خاطر مقابله در برابر گزافه گویی های دولت آمریکا تحسین می کنیم چرا که این سیاستی است که ما ایرانیان در جمهوری اسلامی دنبال می کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاربه انتخابات ریاست جمهوری در روسیه گفت که از مجلس شورای اسلامی ایران نیز برای حضور در زمان انتخابات و نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه دعوت شده است.

وی گفت: بزودی هیاتی در این ارتباط راهی روسیه می شود و احتمالا این هیات به ریاست رئیس مرکز پژوهش های مجلس راهی روسیه خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.