این خواننده و نوازنده کمانچه لری که نشان درجه یک هنری دارد و در جشنواره موسیقی فجر امسال برای یک عمر فعالیت هنری مورد تقدیر قرار گرفت، گفت: در کنسرتی در آلمان بعد از اجرای برنامه یک‌نفر با دوربین آمد و از ما خواست عید را تبریک بگوییم و ما هم یک تبریک ساده گفتیم و آن را در شبکه من و تو پخش کردند.

با این‌که بعدها جریان را گفتم و ابراز بی‌اطلاعی کردم، مسئولان که فهمیده بودند گفته‌های ما حقیقت دارد؛ اجازه دادند کنسرت‌هایمان بدون هیچ مشکلی مانند قبل در داخل کشور برگزار شود؛ اما در صداوسیما فضای دیگری به وجود آمد. ماجرا ابتدا از صداوسیمای لرستان شروع شد. آن‌قدر این مسئولان استانی به تهران نامه نوشتند و گفتند، چرا آثار مرا پخش می‌کنند که در صداوسیمای تهران هم ممنوع‌الصدا و تصویر شدیم. حالا ٥‌سال است این ممنوعیت در صداوسیما برای من به وجود آمده و همچنان هم ادامه دارد.

فرج علیپور ادامه می‌دهد که «به رغم تقدیر در جشنواره فجر، اما صداوسیما اجازه پخش آثارم را نمی‌دهد و تمام ٥٠ اثری را که در صداوسیما اجرا کرده‌ام، غیرقابل پخش می‌داند». این هنرمند باسابقه گریزی هم به دو‌سال قبل می‌زند: سالار عقیلی یکی دو‌سال قبل با همین شبکه من و تو مصاحبه کرد، ولی آقایان نخواستند که مشکلی به ‌وجود بیاید و نیامد. اما برای من...

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.