چاحمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفتگو با راه دانا؛ در خصوص طرح اعاده اموال مسئولین اظهار داشت: باید در نظر داشته باشیم که اگر با نگاه الهی و دینی به این موضوع نگاه کنیم این یک اقدام واجب در هر زمان و در هر حکومتی است.

وی با بیان اینکه همواره مسئولان هر نظام و هر حکومت اعم از اسلامی و غیر اسلامی در معرض فساد و اشتباه هستند، گفت: اصل 49 قانون اساسی تنها مخصوص مسئولان قبل از انقلاب نبوده است و مسئولان در نظام جمهوری اسلامی از فساد در امان نیستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اصل 49 قانون اساسی بیان می کند که هرگاه هر ثروتی که نامشروع باشد مانند اختلاس، تبانی در معاملات، ربا و ... وارد مال یک فرد شود به ویژه اگر آن فرد مسئولیتی داشته، باید این اموال از وی باز پس گرفته شوند.

رئیس دیده بان شفافیت و عدالت خاطرنشان کرد: برخی گمان می کنند تنها در زمان شاه این اتفاقات می افتاده است اما برخی از مسئولان در جمهوری اسلامی بیشتر از مسئولان زمان شاه به بیت المال دست درازی و مال نامشروع کسب کرده اند.

توکلی با بیان اینکه اصل ۴۹ یک اصل زنده و مستمر است، عنوان کرد: فساد از ابتدای خلقت بشر وجود داشته است و از همین رو رسیدگی به اموال مسئولان مخصوص دوره خاصی نیست و همواره باید مورد بررسی قرار بگیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: برخی مسئولان فعلی از مسئولان در زمان شاه هم پر رو تر هستند و با وقاحت اموال مردم و نظام را چپاول می کنند که لازمه برخورد با آنها، پیگیری طرح اعاده اموال مسئولان است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سازمان دیدبان شفافیت و عدالت اموال برخی از مسئولان را بررسی کرده است و حتی رد پای ثروت هنگفتی که یک معاون وزیر اقتصاد به دست آورده است را در شرکت المهدی پیدا کرده ایم.

رئیس دیده بان شفافیت و عدالت در پایان تصریح کرد: یکی از وظایف اصلی دیدبان شفافیت و عدالت بررسی اموال نامشروع برخی از مدیران است و در همین راستا می تواند کمک هایی به قوه قضاییه یا هر نهاد اجرایی مسئول ارائه بدهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.