«ساعت ۱۹ پانزدهم اسفند امسال یکی از ماموران کلانتری ۱۵۰ تهرانسر با قاضی دشتبان کشیک قتل دادسرای جنایی تهران تماس گرفت و از جنایت هولناکی در ساختمانی در یکی از محله‌های تهرانسر خبر داد.

بازپرس جنایی همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران و تیم بررسی صحنه جرم وارد آپارتمان در بلوار شاهد محله تهرانسر شدند. آنها مشاهده کردند آتش‌نشانان، همسایه‌ها و تیمی از امدادگران اورژانس در آنجا حاضر شده‌‌اند. وسایل خانه به‌ هم ریخته نبود. مرد ۴۲ ساله‌ای به نام محمد با ضربه‌های چاقو به رگ دستش خودزنی کرده بود. جسد پسر هشت ساله‌اش هم در نزدیکی او بود و کنارش سیم برق افتاده بود. جسد کودک به پزشکی قانونی و پدر زخمی به بیمارستان منتقل شد. زمان انتقال این مرد به بیمارستان او مدعی بود همسر سابقش را در آپارتمانش در همان محله کشته است.

ماموران برای بررسی صحت گفته‌هایش به آنجا اعزام شدند. آنها هر چه در آپارتمان واحد ۶ را زدند زن جوان در را بازنکرد و همسایه‌ها نیز از وی خبر نداشتند. آتش‌نشانان در آپارتمان را باز کردند. ماموران وارد آنجا شده و با جسد او در حالی که با روسری خفه شده بود، رو به‌ رو شدند. جسد زن ۳۹ ساله هم به پزشکی قانونی منتقل شد.

تحقیقات از همسایه‌ها نشان می‌داد او در آنجا مستاجر بوده و آرایشگر است و گاهی نیز شوهر سابقش فرزندشان را برای دیدار نزد وی می‌آورده است.

پرونده‌ای در شعبه دهم دادسرای جنایی تهران تشکیل و تحقیقات برای رازگشایی از انگیزه مرد میانسال از این جنایت هولناک آغاز شد.

ماموران در ادامه، اطلاعاتی به‌ دست آوردند که نشان می‌داد عامل جنایت فوق‌ لیسانس مدیریت دارد و کارمند یکی از شهرداری‌های اطراف تهران بوده و زن کشته شده کار آرایشگری انجام می‌داده و یک سال از جدایی آنها می‌گذرد.

در این مرحله ماموران از طریق مسئولان بیمارستان متوجه شدند متهم زنده مانده است. ماموران در بیمارستان از او تحقیق کردند که وی به افسر تحقیق گفت: من و همسرم دچار اختلاف‌هایی شده و از هم جدا شدیم. ساعت ۱۱ صبح سه‌شنبه به خانه او رفتم. گمان کرد پسرم را آورده‌ام و مرا به خانه‌اش راه داد. وقتی فهمید تنها هستم، سر و صدا راه انداخت. در حالی که عصبانی بودم، با روسری خفه‌اش کردم. زمانی که متوجه شدم کسی متوجه ماجرای جنایت نشده، فرار کردم و به خانه‌ام برگشتم.

متهم به قتل افزود: پیش از این چند بار خودکشی کرده و نجات یافته بودم. آن روز به چند نفر از دوستان و خانواده‌ام پیامک دادم که حلالم کنند. عصر که پسرم از مدرسه آمد، کمی استراحت کرد که به او گفتم آماده شو تا به بهشت برویم. سراغش رفتم و به پاهایش برق وصل کردم تا او را بکشم که بد حال شد و بعد خفه‌اش کردم. بالای سرش گریه کردم و بعد با برداشتن چاقو رگ دستانم را زدم که بمیرم اما نشد.

پدر زن سابق متهم نیز با حضور در دادسرای جنایی تهران از او به اتهام قتل دختر و نوه‌اش شکایت کرد و برای او اشد مجازات خواست.

همسایه‌ها چه گفتند؟

مردی که همسایه متهم به قتل بود به خبرنگار جام‌ جم گفت: او فرد آرامی بود و بعد از جدایی از همسرش با پسر هشت ساله‌اش به ساختمان ما آمده و زندگی می‌کردند. عصر سه‌شنبه در تماس با خانواده‌ام متوجه این جنایت شده و به خانه برگشتم. از طریق خانواده‌اش شنیدم که حتی یکی از روزهای محرم او دست به خودکشی زده که زنده مانده بود.

همسایه‌‌ دیگری هم به خبرنگار ما گفت: ساعت ۱۸ سه‌شنبه در خانه بودم که زنی زنگ آپارتمان‌مان را به صدا درآورد. شوهرم در را که بازکرد با خواهر مرد همسایه روبه‌رو شد. آن زن می‌گفت برادرش به او زنگ زده که حالش خوب نیست و می‌ترسد بلایی سرش آمده باشد. این زن به پلیس و آتش‌نشانی زنگ زد. آنها که آمدند در آپارتمان را بازکردند و با جسد پسر خردسال و پدر غرق در خون او روبه‌رو شدند. بعد هم معلوم شد او زن سابقش را هم کشته است. همه همسایه‌ها از این جنایت شوکه شدند.

همسایه زن کشته شده نیز به خبرنگار ما گفت: زن همسایه آدم خوبی بود و از اردیبهشت امسال همسایه ما شده بود. هفته‌ای یکی، دو بار شوهر سابقش پسرشان را می‌آورد تا او را ملاقات کند. ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه دیروز ماموران به اینجا آمده و بعد از بازکردن در با جسد زن تنها رو به رو شدند.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.