سفارت روسیه در آمریکا امروز (پنجشنبه) در این بیانیه که در فیس بوک منتشر شد، افزود: سند درخواست دیدار لاوروف با تیلرسون در دوم ماه مارس (جمعه گذشته) به وزارت امور خارجه آمریکا ارسال شده است. 

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، هِدر نوئرت سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده است که از طرف روسی هیچ درخواستی برای دیدار لاوروف با تیلرسون نشده است. 

در ادامه بیانیه سفارت روسیه به انتشار اخبار جعلی از طرف آمریکا اشاره شده است که از آن جمله سنگدلی نیروهای روسیه در منطقه غوطه شرقی و قهرمانی پترو پوروشنکو (رئیس جمهوری اوکراین) در رویارویی با روسیه در مساله گاز است.

در ادامه بیانیه آمده است: اطلاعات نادرست در مورد برنامه ریزی دیدار وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا نیز از زمره این مسائل است.

سفارت روسیه وضع در مورد برنامه ریزی دیدار لاوروف و تیلرسون را سر درگم خواند و افزود: دو وزیر به طور همزمان در یک هتل (در اتیوپی) خواهند بود و این فرصت مناسبی برای گفت وگو با یکدیگر درباره مسائل بین المللی و منطقه ای و نه از طریق رسانه ها است. 

روابط روسیه و آمریکا رو به وخامت گذاشته است و واشنگتن از سال ۲۰۱۴ چندین بسته تحریم مالی و اقتصادی علیه مقام های روس وضع کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.