محمدباقر نوبخت بعدازظهر پنج شنبه در مراسم پنجاهمین سالروز تأسیس آموزش عالی گیلان که در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد، اظهار کرد: آموزش عالی یکی از بزرگترین ارکان های هر جامعه ای محسوب می شود.

وی با اشاره به نقش مهم دانشجویان در سطح جامعه، افزود: دانشجو باید با شناسایی نقش خود حضوری فعال در همه عرصه ها داشته باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه به سطح بالای علمی دانشگاه گیلان، اساتید، اعضای هیئت علمی و دانشجویان این دانشگاه اشاره کرد و گفت: دور از انتظار نیست که در آینده شاهد حضور اعضای هیئت علمی این دانشگاه در پست های مدیریتی باشیم.

وی همچنین با تأکید براینکه برای حل مسائل جامعه دست یاری به سوی اقشار علمی و دانشگاهی کشور دراز می کنم، خاطرنشان کرد: طی سال های اخیر بالاترین ردیف بودجه ای بعد از بازنشستگی برای حوزه آموزش عالی کشور با ۵۷ هزار میلیارد تومان بودجه بوده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه به جایگاه علمی ایران در جهان نیز اشاره کرد و یادآورشد: جمهوری اسلامی ایران از نظر رشد علمی در جایگاه ۱۷ جهان قرار دارد.

وی با اشاره به تصویب لایحه بودجه از سوی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بودجه سال آینده در ۱۲ برنامه و با مبلغ ۷۳ هزار و ۴۰۰میلیارد تومان بسته شده است.

به گفته این مسئول هر استان از بودجه سهم خود را دارد و اینکه برخی ادعا می کنند نوبخت سهم استان های دیگر را به استان گیلان برده بی انصافی است.

نوبخت با بیان اینکه ایجاد بیش از یک میلیون فرصت شغلی یکی از برنامه ها و اولویت های دولت در سال آینده است، گفت: پیش بینی می شود در سال آتی ۸۳۸ هزار نفر به عنوان تازه وارد به بازارکار وارد شوند ولی دولت برای ایجاد بیش از یک میلیون فرصت شغلی برنامه ریزی کرده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه برضرورت شناسایی افراد جویای کار تأکید و اظهار کرد: شناسایی این افراد یکی از نیازها برای تصمیم گیری و برنامه ریزی درست دولت در این زمینه است دانشگاهیان باید در زمینه طراحی یک نرم افزار به دولت کمک کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.