حسن رحیم‌پور ازغدی امشب در نشست سربازان عدالت که در حسینیه آیت‌الله جواد خامنه‌ای مشهد برگزار شد، با اشاره به سخنی از حضرت زهرا(س) که خداوند عدالت را قرار داد و اجرای آن را واجب کرد تا قلب‌های مردم به واسطه آن پیوند بخورد، اظهار داشت: جامعه‌ای که مردم قلب‌هایشان به هم نزدیک و یکی باشد، جامعه‌ای است که از نظر حضرت زهرا(س) مطلوب و به عدالت رسیده است.

وی ادامه داد: شاخص عدالت و هدف آن، نزدیکی قلب‌های مردم جامعه به یکدیگر است و هر قدر که افراد یکدیگر را دوست بدارند به همان نسبت جامعه دینی‌تر است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه نکته مهم نسبت محبت در عدالت اجتماعی است، بیان کرد: برای اجرای عدالت باید تلاش کرد همه افراد به حقوق خود برسند و به حقوق دیگران احترام بگذارند.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه جامعه‌ای که نمی‌تواند مردم را دوست بدارد جامعه‌ای متدین نیست، تاکید کرد: هرچه در جامعه روابط چرک‌آلوده‌تر است به همان اندازه مردم از روح تعالیم توحیدی دور هستند.

وی با اشاره به اینکه نقش حاکمان جامعه در اجرای عدالت بسیار تاثیرگذار است، یادآور شد: حاکمان جامعه باید اهل عدالت باشند و افرادی سوء‌استفاده‌کننده نباشند تا بتوانند به عدالت اجتماعی برسند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اجرای عدالت امری نسبی است، بیان کرد: این امر کار سختی است و برای اجرای آن گاهی جنگ ایجاد می‌شود.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه در حوزه اجتماعی، سیاسی و علمی پیشرفت بسیاری داشتیم، بیان کرد: این اتفاق در تمام دنیا بی‌نظیر است و ما در بسیاری از رشته‌های علوم مادی بسیار جلو رفتیم.

وی ادامه داد: در کشور ما عدالت در بخش‌های بسیاری اجرا شده است اما هنگامی که آن را با شعارهای اول انقلاب، صحبت‌های امام خمینی(ره)، بیانات رهبری و سیره حضرت علی(ع) مقایسه می‌کنیم با آن‌ها بسیار فاصله داریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: عدالت جهانی بدون انقلاب جهانی امکان ندارد.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه ما برای اجرای عدالت اجتماعی بسیار گام برداشته‌ایم، اضافه کرد: انقلاب ما مقدمه و تمهیداتی برای حکومت و انقلاب حضرت مهدی(عج) است و این انقلاب بیشتر از هر حکومت دیگری مقید به عدالت اجتماعی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: یکی از مشکلات ما در رده‌های اقتصادی، فساد مالی است و باید اختلاس‌گران محاکمه شوند.

وی اضافه کرد: زمانی مسائل حقیر و خرد برای افراد و جامعه بزرگ می‌شود که مسائل بزرگ حقیر شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه بدون اجرای عدالت به توسعه دست نمی‌یابیم، بیان کرد: حکومت اسلامی به معنای  حکومت عدل است.

رحیم‌پور ازغدی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم مشکلات محرومیت‌ها و معضلات مردم حل شود باید عدالت را اجرا کرد که اجرای آن هم کار دشواری است.

وی بیان کرد: نظام ما جزو ۴ قدرت برتر دنیا است و در این نظام ما مدیران توانمند بسیاری داریم که متاسفانه مدیران صالح ما فدای مدیران فاسد شده‌اند و کسانی که باید عذرخواهی کنند این کار را انجام نمی‌دهند و بی‌مسؤولیتی مدیران و فساد باعث بحران و بدنامی جمهوری اسلامی می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.