خبرگزاری فرانسه نوشت، وزارت خارجه آمریکا، روز گذشته با فروش تجهیزات نظامی به ارزش ۱۹۷ میلیون دلار به قطر موافقت کرد. قطر تصمیم دارد با این تجهیزات فن‌آوری مرکز عملیات نیروی هوایی خود را مدرن کرده و بر کارآمدی و ظرفیت عملکرد این مرکز بیافزاید.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا در رابطه با فروش این تجهیزات به قطر از جمله آمده است که آمریکا با این اقدام بر آن است تا با بهبود امنیت یک کشور دوست، به سیاست‌های خارجی و امنیت ملی آمریکا کمک کند.

دولت قطر نیز در بیانیه‌ای رسمی گفته است که این کشور کماکان نیرویی مهم در ایجاد ثبات سیاسی و پیشرفت اقتصادی در منطقه خلیج فارس به حساب می‌آید.

تنها سه دقیقه پس از تصویب فروش تجهیزات یادشده به قطر، دولت آمریکا سفارش فروش موشک‌های هوا به هوا به امارات متحده عربی را نیز تصویب کرد؛ سفارشی بالغ بر ۲۷۰ میلیون دلار.

در توضیح منتشر شده پیرامون تصویب فروش این موشک‌ها به امارات از همان کلماتی استفاده شده که در توضیح فروش تجهیزات نظامی به قطر استفاده شده بود.

آمریکا در توضیح راجع به فروش موشک‌های هوا به هوا به امارات متحده عربی، این کشور را «کشوری دوست» معرفی کرده و آن را «نیرویی مهم در ایجاد ثبات سیاسی و پیشرفت اقتصادی در خاورمیانه» دانسته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.