علی رستمی در نشست خبری آماده‌سازی فرودگاه امام خمینی(ره) برای سفرهای نوروزی اظهار کرد: در حال حاضر از ۲۴ اسفندماه تا ۱۷ فروردین حدود ۲ هزار و ۷۶۶ پرواز خروجی و به همین تعداد مجوز پرواز ورودی داریم.

معاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود: در روز‌های عادی سال، روزانه ۲۰ هزار مسافر در این فرودگاه پذیرش و اعزام می‌شوند، که این رقم در روز‌های اوج نزدیک نوروز به ۳۰ هزار نفر نیز می‌رسد.

وی از نظارت بر بخش‌های مختلف فرودگاه نظیر تاکسی‌ها و غرفه‌های خدماتی در ایام نوروز خبر داد و گفت: بر عملکرد بخش‌های خدماتی نظارت صورت می‌گیرد تا شاهد گران‌فروشی و کم‌فروشی در خدمات نباشیم.

رستمی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز هزینه خدمات و کرایه تاکسی‌های فرودگاه افزایش ندارد مگر اینکه از سوی انجمن و اصناف مطرح شود.

معاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) درباره مترو نیز گفت: متروی فرودگاه امام از ساعت ۵:۳۰ صبح تا ۲۲:۳۰ فعالیت خواهد داشت و هر یک ساعت یکبار مسافرگیری می‌کند، البته در حال مذاکره هستیم تا در ایام نوروز تردد مترو به فرودگاه امام شبانه روزی شود.

وی بر نظارت بر پرواز‌ها تاکید کرد و افزود: از مدیران ایرلاین‌ها خواستیم نماینده تام‌الاختیار در فرودگاه داشته باشند تا در ایام نوروز پاسخگوی مسافران باشند، تا اگر پروازی کنسل یا باطل شد، مسافر در فرودگاه رها نشود.

رستمی ادامه داد: پرواز کنسلی برای زمانی است که مسافر در فرودگاه حضور نیافته باشد؛ ایرلاین‌ها نمی‌توانند زمانی که مسافر در فرودگاه حضور دارد، پرواز را لغو کنند، بلکه باید حتما پرواز جایگزین داشته باشند.

معاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) تاکید کرد: در نوروز، پرواز کنسلی نخواهیم داشت و شرکت‌ها باید حتما پرواز جایگزین داشته باشند و ملزم شدند درباره تاخیر‌ها از قبل اطلاع رسانی کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.