به گزارش دیلی میل، این خودروی ۴۴۰ هزار پوندی (۶۰۰ هزار دلاری)که اولین خودروی پرنده جهان محسوب می شود، می تواند با سرعت ۱۱۲ مایل در ساعت در جاده ها حرکت و در آسمان پرواز کند.

این خودروی دو موتوره که شبیه هیبریدی میان موتورسیکلت و یک بالگرد است، توسط شرکت Personal Air and Land Vehicle (Pal-V) Liberty ساخته شده است.

این خودرو که در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی شد یک خودروی پرنده سه موتوره است که قابلیت حمل دو نفر را دارد و استفاده از آن در جاده ها و آسمان اروپا و آمریکا رسما تایید شده است.

این خودرو که ۶۸۰ کیلوگرم وزن دارد از کربن ، تیتانیوم و آلومینیوم ساخته شده است و برای برخاستن از زمین به یک مسیر حرکت ۱۶۵ متری و برای نشستن بر زمین به یک جاده ۳۰ متری نیاز دارد.

مونتاژ نهایی این خودرو که Pal-V Liberty نام دارد ماه اکتبر (مهر ماه) آغاز شد و این شرکت مستقر در هلند قصد دارد که اولین خودروی پرنده خود را سال آینده میلادی ۲۰۱۹ به مشتریان ارائه دهد.

نمایشگاه خودرو ژنو(Geneva Motor Show) یکی از مهم‌ترین رویداد‌های خودرویی جهان است که هرساله با حضور مطرح‌ترین برند‌های خودروسازی جهان در ژنو سوییس برگزار می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.