پامید عالیشاه بازیکن سرباز باشگاه تراکتورسازی بعد از اتفاقات و جنجال‌های روزهای گذشته از این تیم اخراج شد و اجازه حضور در تمرین تراکتورسازی را ندارد ، با این وجود برخی اخبار غیر رسمی از اتمام دوران خدمت وی حکایت دارد در حالی که مسئولان باشگاه تراکتورسازی مدعی هستند دوران خدمت عالیشاه به پایان نرسیده و به همین دلیل باید تا مهرماه سال ۹۷ در تراکتور بماند!

اما به راستی موضوع معافیت و کسری خدمت عالیشاه چیست؟ گفته می‌شود عالیشاه به دنبال دریافت ۸ ماه کسری خدمت است. در این بین ظاهرا ۳ ماه کسر خدمت به دلیل حضور پدر عالیشاه در جبهه به وی تعلق می‌گیرد اما مدت ۵ ماه باقیمانده به عنوان بسیجی فعال در نظر گرفته شده که طبیعتا برای یک فوتبالیست حرفه ای تا حدودی عجیب است. در واقع عالیشاه که از دوران نوجوانی بازیکن فوتبال بوده و به صورت مداوم در اردوهای مختلف تیم های ملی و باشگاه حضور داشته طبیعتا فرصت و امکان فعالیت طولانی مدت در بسیج را نداشته که بتواند از همین ناحیه ۵ ماه کسری خدمت و معافیت از حضور در دوره آموزشی را دریافت کند. همین مسئله تردیدهایی را پیرامون کسری خدمت عالیشاه ایجاد کرده و گفته می‌شود سازمان نظام وظیفه به همین دلیل با درخواست کسری ۸ ماهه موافقت نخواهد کرد، خصوصا در شرایطی که تایید و موافقت یگان محل خدمت نیز در این ماجرا تاثیرگذار است.

 

با بررسی مجموع این شرایط و وقایع اخیر می توان به این نتیجه رسید که عالیشاه همچنان در اختیار تراکتورسازی قرار دارد و حضور بدون هماهنگی این بازیکن در برنامه تفسیر داربی دردسرهای بزرگی برایش ایجاد کرده که ظاهرا تنها با تعامل باشگاه فعلی او حل خواهد شد.

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.