علی‌اصغر رمزی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا مبنی بر نصب شناسه کالا و شناسه رهگیری و راه‌اندازی سامانه مربوطه برای محصولات دخانی و سیگار، اظهار کرد: پیشرفت کار در این زمینه بسیار مطلوب بوده و در حال حاضر واردات محصولات دخانی و ثبت سفارش آن‌ها صرفا با ثبت سفارش کالا امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: تمامی مراحل طراحی، تعیین شناسه محصولات دخانی و ثبت آن‌ها در سامانه نهایی شده است و در حال اجرا است و از یک ماه قبل نیز ثبت تولیدات تمامی کالاهای سیگارت سازی به صورت روزانه در سامانه الزامی و اجرایی شده است.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات با اشاره به اینکه ثبت فروش کارخانه‌های سیگارت سازی به توزیع‌کنندگان سراسری (کشوری) نیز طی ماه جاری الزامی و اجرایی شد، بیان کرد: در حال حاضر ثبت انتقال مکان و مالکیت محصولات در سامانه است  و در آینده نزدیک فروش توزیع‌کنندگان کشوری به تولیدکنندگان استانی و نیز ثبت فروش توزیع‌کنندگان استانی به خرده‌فروشان محصولات دخانی در سامانه الزامی و اجرایی می‌شود.

به گفته وی توزیع‌کنندگان استانی صرفا مجاز به توزیع و فروش سیگار به خرده‌فروشانی هستند که پروانه خرده‌فروشی محصولات دخانی را دریافت کرده‌اند و اطلاعات آن‌ها در سامانه وجود دارد، در غیر این صورت مجوز توزیع‌کننده استانی باطل می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.