در این مراسم که با سخنرانی سیدصادق حکیم، فرزند ارشد شهید حکیم آغاز شد ، علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری  امور بین‌الملل در سخنان خود  با بیان این که به مردم عراق برای پیروزی‌هایی که تاکنون در راستای مبارزه با داعش  کسب کرده‌اند تبریک می‌گوییم،تاکید کرد:حضور مستشاری ایرانی در عراق به درخواست این کشور بود و دفاع از عراق وظیفه ما است .

 وزیر امور خارجه پیشین کشورمان اظهار کرد :دو ملت ایران و عراق علی رغم جنگی که رژیم دیکتاتوری صدام به راه انداخت با هم برادر هستند، این موضوع را در زیارت مردم ایران از اماکن مقدس عراق و بالعکس به خوبی می‌توان دید.

 مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان این که رابطه ایران و عراق رابطه‌ای استراتژیک است در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد :آمریکا به دنبال نفوذ موذیانه در عراق و تجزیه کشورهای اسلامی است، اما موفق نخواهد شد و در اهداف خود در سوریه و عراق با شکست مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به سابقه مبارزاتی مردم ایران و عراق  با استعمارگران  به موضوع تشکیل جریان حشد الشعبی در عراق در راستای مبارزه با گروه تروریستی داعش  اشاره کرد و گفت:به حشدالشعبی و شکل گیری این نیروی مردمی با فتوای مرجعیت عراق افتخار می‌کنیم و از آقای حیدرالعبادی  نخست وزیر عراق نیز تشکر می‌کنیم که علی رغم تلاش‌های غرب، الحشد الشعبی را به رسمیت شناخت.

 ولایتی همچنین در این سخنرانی  به ادامه حملات ائتلاف سعودی به مردم یمن اشاره  کرد و افزود :کشته شدن مردم یمن به خاطر زیاده خواهی آمریکااست، عربستان باید  از ادامه حملات خود در یمن دست بردارد و بداند مردم یمن در نهایت پبروز خواهند شد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل به دستاوردهای جریان مقاومت در مبارزه با تروریسم نیز اشاره و تصریح کرد :حریان  مقاومت به برکت خون شهدا پیروز خواهد شد.

 وی همچنین با تجلیل از مبارزات خاندان حکیم خاطرنشان کرد :به علمای بزرگ و مجاهد عراق از جمله  شهید حکیم افتخار می‌کنیم. شهید محمد باقر حکیم حق بزرگی به گردن مردم عراق و ایران و جهان تشیع دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.