محمد جواد کولیوند نماینده کرج و رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با اشاره به شکل‌گیری کمیته‌ای برای بررسی حوادث گلستم هفتم گفت: به دستور و توصیه رییس مجلس و با همراهی کمیسیون امنیت ملی سه نفر را مامور بررسی حوادث گلستان کردیم. 

 

وی تصریح کرد: این کمیته باید با وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج و ارگان‌هایی که در این جریان از گذشته‌های دور تا الان بر روی مجموعه‌های دراویش کار می کنند و مطالعاتی را انجام می دهند،  جلسه بگذارند.

 

این نماینده مجلس با اشاره به خبرهایی در خصوص کشته شدن یک نفر از دراویش در بازداشتگاه خاطرنشان کرد: اصلا به این شکل نیست و کشته شدن یک نفر در بازداشتگاه صحت ندارد. در درگیری که اتفاق افتاده ۳ مامور نیروی انتظامی و یک بسیجی به شهادت رسیدند. در درگیری ها افرادی از طرفین زخمی شدند و در بیمارستان بودند. قطعا از نیروی انتظامی در خصوص این فرد پیگیری خواهم کرد و نتیجه آن را نیز اعلام می کنم.

 

به گفته کولیوند کمیته بررسی حوادث گلستان هفتم قرار است آمار دقیقی از کشته شدگان احتمالی و تمامی آنچه اتفاق افتاده بدست بیاورند.

 

کولیوند در خصوص تعداد دراویشی که در بازداشت هستند، یادآور شد: در آن مقطع بیش از ۳۰۰ نفر دستگیر شدند اما قوه قضاییه به سرعت بررسی کرد و خاطیان اصلی را نگه داشتند و سایر افراد را آزاد کردند. آمار دقیقی از کسانی که همچنان در بازداشت هستند نداریم. قوه قضاییه تک تک پرونده های این افراد را بررسی می کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.