اسپوتنیک گزارش داد، ژنرال جان هایتن، رئیس ستاد فرماندهی استراتژیک آمریکا (استرتکام) در جلسه بررسی وضعیت نیروهای استراتژیک آمریکا و درخواست بودجه سال مالی ۲۰۱۹ گفت کشورهایی مانند چین و روسیه قادر به انجام کاری نیستند که آمریکا نتواند پاسخ دهد الا یک حمله عظیم.

او در ادامه به اعضای نگران کمیته فرعی مجلس نمایندگان آمریکا در امور نیروهای استراتژیک گفت این دو کشور اطلاعی از موقعیت استقرار زیر دریایی‌های آمریکا ندارند و اطمینان داد که این زیر دریایی‌ها قادرند کشورهای مذکور را متحمل خسارت‌های گسترده‌ای کنند.

جان هایتن گفت: "آنها نمی‌دانند زیر دریایی‌های ما کجا هستند و این تجهیزات قابلیت دارند که در جریان عملیات آن کشورها را متحمل خسارت سنگینی کنند." بعید به نظر می‌رسد که اطمینان این ژنرال آمریکایی بتواند به کاهش تنش‌ها میان کشورها خصوصا روسیه و آمریکا کمکی کند.

گروهی از سناتورها پیشتر از رکس تیلرسون،‌ وزیر امور خارجه آمریکا خواسته بودند تا یک گفت‌وگو درباره توان استراتژیک را با روسیه آغاز کند. این درخواست پس از آن مطرح شد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در نطق سالانه خود از جدیدترین تسلیحات روسیه در زرادخانه استراتژیک کشورش سخن به میان آورد که از جمله شامل تسلیحات نقطه‌زن مثل موشک‌های کروز هسته‌ای قاره‌پیما، یک پهپاد زیر دریایی هسته‌ایس و یک موشک کروز مافوق صوت می‌شود. او بعدا توضیح داد روسیه تنها در یک حمله واکنشی از تسلیحات هسته‌ای استفاده می‌کند نه با اهداف تهاجمی.

در تازه‌ترین بازنگری وضعیت هسته‌ای آمریکا موسوم به ان‌پی‌آر از چین، روسیه، کره‌شمالی و ایران به عنوان تهدیدات اصلی علیه امنیت آمریکا یاد شده است. همچنین بررسی فوق تاکید دارد سامانه‌های تسلیحات هسته‌ای قاره‌پیمای جدید روسیه یکی از جدی‌ترین تهدیدات است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.