محمدباقر نوبخت در حاشیه نخستین روز از سیزدهمین همایش سراسر روسا و مدیران پلیس راهور ناجا که در مقرر مرکزی پلیس برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره تعرض به سفارت کشورمان در لندن از سوی عده‌ای گفت: همانطور که سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کردند این اقدام به شدت از سوی جمهوری اسلامی ایران تقبیح شد و در حال حاضر نیز همکاران من در وزارت امور خارجه با تمام توان اقدامات را پیگیری خواهند کرد.

اهم اظهارات نوبخت به شرح زیر است:

*{درباره اینکه آیا عملکرد پلیس لندن در محافظ از سفارت و جلوگیری از این حادثه مناسب بوده یا خیر؟}: اینکه چند فرد مسلح به صورت غیر قانونی وارد مکانی شوند که از نظر عرف بین المللی باید مورد حمایت آن کشور باشد و بعد از چند ساعت پلیس با آنان برخورد کند نشان می دهند که آنان قوانین را رعایت نکرده‌اند و در این زمینه جمهوری اسلامی واکنش قاطعی خواهد داشت.

*{درباره حمایت‌های دولت از نیروی انتظامی}: پلیس برای آن‌که به اهدافش برسد باید از سوی دولت پشتیبانی شود و علی رغم آن‌که ممکن است همه منابع ما تحقق پیدا نکند اما ما در تلاش هستیم تا برای تخصیص اعتبارات ناجا با مشکلی روبرو نباشیم. «آن‌چه ظرفیت و شایستگی نیروی انتظامی ما نمی‌توانیم طبق آن عمل کنیم». در تلاشیم که برای سال جاری اعتبارات ناجا و به ویژه اعتبارات جاری را پرداخت کنیم تنها دو دستگاه است که ما موظیم این طور رفتار کنیم یکی آموزش ویکی خدمات مربوط به صندوق‌های بازنشستگی است.

*{درباره آخرین وضعیت آزاد راه تهران -شمال}: در حال حاضر جاده‌های هراز وفیروزکوه کندوان و ... جزو جاده‌هایی است که مسافران می‌توانند از طریق آن به مقصد برسند. آزاد راه تهران _ شمال که ما تلاش خواهیم کرد فاز اول آن به بهره‌برداری برسد حداقل ۶۰ کیلومتر مسیر را کوتاهتر می‌کند جزو برنامه‌های ماست. مسیر منجیل رودبار تونل‌هایش به بهره‌برداری رسیده اما جاده‌ای دیگر نیز در دست ساخت است که دیگر شهروندان مجبور به عبور از شهر رودبار نباشند. همچنین اقدامات دیگری در مسیر هراز و فیروزکوه انجام شده که امیدواریم نهایی شود. وضعیت جاده‌های ما نسبت به گذشته بهتر شده اما همچنان با استانداردها فاصله دارد. جاده باید استانداردهایی داشته باشد و تلاش این است که جاده‌ها کیفیتی بیشتری داشته باشد اما از مردم می‌خواهیم با همین واقعیت موجود خواهشن مراقب خودشان باشندو وقوانین را جدی بگیرندو خواهش می‌کنیم با پلیس‌ها همکاری کنند.

*درباره خط لوله انتقال گاز به کشورهای شرق ایران}: ما دراین زمینه مفصل صحبت خواهیم کرد اما الان بگویم ما هیچ تصمیمی را که بر خلاف منافع ملی باشد نخواهیم گرفت.

*از پانزدهم این ماه شروع به پرداخت حقوق‌ها کرده‌ایم. امسال دولت بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی هزینه کردو ۴۵۰۰ میلیارد تومان نیز در دست توزیع است و امیدواریم بعد از پرداخت حقوق‌ها درباره آن اقدام کنیم. در سال آینده به مراتب وضع بهتری خواهیم داشت. امسال در برخی از ماه‌ها عملکرد فروش ما کمتر از ۴۰ دلار بود اما الان وضع بهتر است.

*برای پرداختی بازنشستگان  ۳۴۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی کرده‌ایم. در سال آینده ۷۳هزا ۴۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد یک میلیون ۳۳ هزار فرصت شغلی پیش بینی کرده‌ایم و بالغ بر ۱۲۶ هزار میلیارد تومان برای سرمایه گذاری طرح‌های عمرانی پیش بینی کرده‌ایم.همه چشم اندازهای برای سال آینده خوب بوده و سال آینده رشد اقتصادی بهتری خواهیم داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.