پایگاه خبری هیل گزارش داد، قاضی نوآمی ریس بوخوالد، در پرونده‌ ویژه استفاده بی‌پروای دونالد ترامپ از توئیتر جهت برقراری ارتباط با مردم آمریکا، گفت، آمادگی قضاوت درباره حق اعتراض، شکایت و یا توهین از سوی مردم در بخش نظرات توئیتر دونالد ترامپ را ندارد.  

هفت تن از سراسر جهان از جمله یک کمدین، یک پروفسور، یک پلیس و یک خواننده با تنظیم شکایتنامه مشترکی به اقدام ترامپ که دسترسی آنها را مسدود کرده و اجازه نمی‌دهد آنها توئیت‌های او را دیده و اظهارنظر کنند، اعتراض کردند.  

توئیت‌های ترامپ که محتویات متنوعی دارد، از سوی میلیون‌ها تن مشاهده می‌شود و گاها هر کدام از توئیت‌ها ده‌ها هزار کامنت دارد.  گفته می‌شود این شکایتنامه هفت عضوی بازتاب تنها بخش کوچکی از صدها فردی است که ترامپ دسترسی آنها را مسدود کرده است.

فیلیپ کوهن، پروفسور جامعه‌شناسی در دانشگاه مریلند می‌گوید در ژوئن ۲۰۱۷ پس از آنکه به یکی از توئیت‌های ترامپ با انتشار تصویری با نوشته "قدرت ناشایست فاسد" پاسخ داد، به سرعت دسترسی‌اش مسدود شد. کوهن می‌گوید: اول به آن افتخار می‌کردم و می‌گفتم که من برای او اهمیت دارم اما فورا متوجه شدم که تعداد کمتری توئیت‌ها و اثرگذاری سیاسی مرا می‌بینند و قدرت من برای صحبت با هم‌میهنانم با این اقدام کاسته شد. گمان می‌کنم دولت ما نباید این راه را طی کند.

با این حال، یک وکیل وزارت دادگستری آمریکا با دفاع از کنترل ترامپ در حساب توئیترش مساله مسدود کردن را با اقدام یک سیاستمدار مقایسه کرد که حین یک گردهمایی سیاسی آزاد است که از کنار یک معترض بگذرد نه اینکه مجبور شود به سخنان او را گوش کند. به گفته او، طبق قانون، دادگاه نمی‌تواند ترامپ را مجبور کند که منتقدانش را بلاک نکند.

قاضی این پرونده جنجالی بدون آنکه به وضوح موضعش را مشخص کند، به طرفین این شکایت هشدار داد که ممکن است بازنده باشند. او همچنین یک جایگزین ساده را پیشنهاد داد تا مشکل این پرونده را حل کند. او گفت: "به جای مسدود کردن، آنها را در حالت سکوت قرار دهید." این بدین معناست که ترامپ دیگر نتواند پاسخ‌های آنها را ببیند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.