نوری محمود در گفت‌وگو با رسانه‌های کرد زبان با اعلام این مطلب اظهار کرد: ارتش ترکیه و نیروهای هم پیمان این کشور بیش از ۲۵ درصد خاک منطقه عفرین در استان حلب را اشغال کرده‌اند اما هنوز نیروهای ما در این مناطق حضور دارند و تنها شهروندان غیرنظامی از این مناطق خارج شده‌اند.

وی افزود: ترکیه در حمله به عفرین به غیرنظامیان، مدارس، بیمارستان‌ها و مراکز عمومی حمله می‌کند و از آغاز نبردها تاکنون بیش از ۲۳۰ شهروند غیرنظامی را کشته و ۶۰۰ تن دیگر را مجروح کرده است.

در ارتباط با سکوت جامعه بین المللی و مواضع آمریکا در خصوص حمله به شهر عفرین نیز نوری محمود تاکید کرد که آنها مواضع آمریکا و سکوت جامعه بین المللی را در خصوص حمله ارتش ترکیه به شهر عفرین محکوم می‌کنند.

این سخنان بعد از آن مطرح شد که رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد شهر عفرین به محاصره ارتش ترکیه در آمده و آنها هر زمان که بخواهند وارد این شهر می‌شوند.

وزیر امور خارجه ترکیه نیز روز شنبه اعلام کرد با آمریکا برای تثبیت امنیت در شهر منبج و شرق رودخانه فرات در سوریه به توافق دست یافته‌اند.

وی تاکید کرد هفته آینده با وزیر امور خارجه آمریکا دیدار و از وی خواهد خواست که ادامه ارسال کمک به نیروهای کرد را متوقف کنند.

در خصوص آخرین تحولات جبهه های نبرد نیز گفتنی است که حملات ارتش ترکیه به شهر عفرین وارد پنجاهمین روز خود شده و ارتش ترکیه با قطع آب آشامیدنی غیرنظامیان منطقه را با مشکل مواجه کرده است.

براساس اخبار منتشر شده توسط منابع محلی، در پی کنترل نیروهای وابسته به ارتش ترکیه بر روستای «متینا» و ایستگاه تصفیه آب عفرین آب آشامیدنی مردم شهر عفرین قطع شده است. این منابع می‌گویند هم اکنون جان هزاران تن از مردم شهر عفرین در خطر است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.