محمد حسین مقیمی روز شنبه در دهمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در سالن اجتماعات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برگزار شد، برضرورت مبارزه هدفمند با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز در استان تهران تأکید کرد و افزود:در گذشته مبارزه با قاچاق کالا به مفهوم امروز وجود نداشت اما امروز عدم مبارزه با این پدیده شوم می تواند بیکاری و رکود در تولید را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به گره خوردن مقوله قاچاق با فرآیند تولید و مبارزه همزمان با آن در کشور تصریح کرد: به مرور پدیده قاچاق به قدری فراگیر شد که همه فعالیت های اقتصادی تحت الشعاع آن قرار گرفت و اگر عزم جدی نظام و دولت در مبارزه با قاچاق کالا و ارز وجود نداشت، نظام اقتصادی شاهد تکانه های شدید می شد.

استاندار تهران اظهار کرد: در تولید کالاهایی نظیر کیف و کفش که می توانیم به برندسازی برسیم، متأسفانه به دلیل حجم انبوهی از کالاهای قاچاق در این بخش طی سال های گذشته شاهد رکود بودیم که با مبارزه هدفمند در این حوزه توانستیم تولید و اشتغال را رونق ببخشیم.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران تاکید کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح استان بسترسازی برای احیا و رونق صنعت و فعالیت های صنعتی و اقتصادی است.

مقیمی، تبعات و آسیب های اجتماعی ناشی از تعطیلی واحدهای صنعتی بواسطه قاچاق کالا را مؤثر در متلاشی کردن بنیاد خانواده دانست و گفت: خانواده های زیادی به دلیل بیکاری ناشی از متوقف شدن تولید کارخانه ها در پی افزایش قاچاق کالا تنها نان آور خانواده خود را از دست دادند و گاهی این خانواده ها تا مرز متلاشی شدن و طلاق پیش رفتند.

استاندار تهران اقدامات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سال های اخیر را مطلوب و ارزشمند توصیف کرد و افزود: بدانید که مبارزه بی امان با این پدیده شوم همانند کارهای تولیدی و اقتصادی سالم در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی که بصورت مستقیم یا غیر مستقیم به امر تولید کمک می کند، است.

مقیمی اظهار کرد: در افتتاح نمایشگاه بهاره و در دیداری که با اکثر غرفه داران در بخش کیف و کفش داشتم ،تمامی آنها از اقدامات مؤثر در بخش مبارزه با قاچاق کیف و کفش اظهار رضایت داشتند.

استاندار تهران خواستار برخورد جدی ضابطین قضایی با قاچاقچیان شد و افزود: پلیس و ضابطین قضایی به هیچ عنوان نباید با قاچاقچیان مماشات کنند و همانند گذشته برخوردی قاطع با آنها داشته باشند.

مقیمی، خواستار مبارزه ریشه ای با پدیده قاچاق کالا و ارز در استان تهران شد و ابراز امیدواری کرد در سال آینده به گونه ای عمل کنیم که شاهد ناامنی بازار برای قاچاقچیان باشیم .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.