ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: شی جین پینگ رئیس جمهوری چین و من بالاخره در مورد ملاقات با کیم جونگ اون (رهبر) کره شمالی صحبت کردیم. پرزیدنت شی به من گفت که برای تلاش آمریکا به منظور حل این مشکل از طریق دیپلماتیک به جای انتخاب گزینه ای تهدیدآمیز، ارزش قائل است. چین به یاری گری در این زمینه ادامه می دهد.

ترامپ هفته گذشته با دیدار با کیم جونگ اون موافقت کرد، امری که موجب می شود وی اولین رئیس جمهوری در راس قدرت آمریکا باشد که با رهبر کره شمالی ملاقات می کند.

اعلام خبر مذاکره بین آمریکا و کره شمالی، تازه ترین مانور دیپلماتیک است که نشان از تنش زدایی بین دو کشور پس از تبادل تهدید میان دو طرف دارد.

ترامپ سال گذشته میلادی هشدار داد که در صورت پافشاری کره شمالی بر تهدید آمریکا و متحدانش، پیونگ یانگ با آتش و خشم رو به رو خواهد شد.

کره شمالی نیز به نوبه خود چند موشک بالستیک را در سال گذشته آزمایش و بمبی را که به گفته مقام های پیونگ یانگ هیدروژنی بود، منفجر کرد.

چین به آمریکا در مورد تشدید تنش با کره شمالی هشدار داده و شی جین پینگ خواستار راهکار سیاسی برای مناقشه بین واشنگتن و پیونگ یانگ شده است.

با این همه، سارا هوکابی سندرز سخنگوی کاخ سفید روز جمعه گفت که دیداری بین آمریکا و کره شمالی انجام نمی شود، مگر اینکه پیونگ یانگ گامی قاطع بردارد که نشان دهد مقام های این کشور در مورد کاهش تنش، جدیت دارند.

کره شمالی هنوز در مورد نشست با ترامپ، بیانیه رسمی صادر نکرده و پیام ها در این زمینه، از طریق کره جنوبی رد و بدل شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.