گاردین گزارش داد، استیو بنن، مشاور سابق رئیس‌جمهوری آمریکا به عنوان سخنران کنفرانس جبهه ملی فرانسه به رهبری مارین لوپن گفت: شما بخشی از جنبشی هستید که تعداد اعضایش بیشتر از چنین جنبشی در ایتالیا، لهستان و مجارستان است.

ورود بنن به سالن با تشویق حضار همراه شد و پرچم آمریکا در بالای سن به نمایش درآمد. گرچه بنن دیگر عضو کاخ سفید نیست اما او در تور اروپایی به شهرهایی از جمله زوریخ، میلان و رم از رئیس سابقش قدردانی می‌کند!

او به حزب لوپن گفت: رئیس‌جمهور ترامپ عزیزم می‌گوید ما به قدر کافی جهانی‌گرا داشته‌ایم. سیاست امروز را نمی‌توان در اختلاف چپ و راست خلاصه کرد. در جریان بحران مالی سال ۲۰۰۸ دولت‌ها و بانک‌ها اول از همه به فکر خودشان بودند و خودشان را نجات دادند نه مردم را.

به گفته بنن، رئیس‌جمهوری آمریکا سه نگرانی اصلی داشته است: متوقف کردن مهاجرت گسترده، ترغیب تولیدکنندگانی که به چین رفته‌اند برای بازگشت به آمریکا و بیرون کشیدن آمریکا از باتلاق درگیری‌ها در عراق و افغانستان.

او در خاتمه افزود: عصر انتخابات آمریکا را به یاد بیاورید که رسانه‌های سنتی شوکه شده بودند. آنها هرگز باور نمی‌کردند که آمریکایی‌ها نهایتا به نفع خودشان رای داده باشند. شما برای کشور خودتان مبارزه می‌کنید و آنها شما را نژادپرست می‌دانند. اما زمان آن روزهایی که این نوع توهین‌ها کارایی داشته باشد، گذشته است. رسانه‌های تشکیلاتی سگ‌های این سیستم هستند. هر روز ما قوی‌تر می‌شویم و آنها ضعیف‌تر. اشکالی ندارد بگذارید آنها شما را نژادپرست، بیگانه‌هراس و هر چه می‌خواهند بنامند، این‌ها مثل مدال است.

پس از این کنفرانس دو روزه در شهر لیل واقع در شمال فرانسه، مارین لوپن تلاش دارد تا حزب دست راستی خودش را "باز-تاسیس" کند و نام آن را تغییر دهد و نشان دهد جبهه ملی بالغ شده، به جنجال‌های گذشته فائق آمده و آماده حکومتداری است. لوپن همچنین تلاش دارد تا اقتدار شخصی و سیاسی از دست رفته‌اش را بازیابد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.