سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) در نشستی که با حضور مسئولین و کارشناسان امنیتی سپاه برگزار شد، در ارزیابی موقعیت و شرایط منطقه‌ای ایران و دستاوردهای آن اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در سال جاری با شکست تروریسم داعش در منطقه علاوه بر ثبات بخشی در سوریه و عراق، قدرت بازدارندگی خود را در برابر تهدیدات نظامی- امنیتی افزایش داد.

وی افزود: هم اکنون توسعه و تعمیق قدرت منطقه‌ای ایران هرگونه تصمیم‌گیری برای مقابله با جمهوری اسلامی را دشوار و با هزینه‌های غیرقابل محاسبه همراه کرده است.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) ادامه داد: رژیم صهیونیستی امروز بیش از گذشته قدرت جمهوری اسلامی ایران را در منطقه ادراک و باور کرده و از آزمون آن خودداری خواهد کرد زیرا قادر به مدیریت مواجهه با ایران و تحمل هزینه‌ آن نخواهد بود.

سرلشکر رشید تصریح کرد: آمریکا نیز از فرو رفتن در باتلاقی که حاصل سیاست‌های بحران‌سازی و ایجاد درگیری نظامی از سوی رژیم صهیونیستی است، خودداری کند.

وی افزود: امروز با تشکیل جبهه ائتلاف عربی- عبری- غربی در برابر ایران، مسئله فلسطین به عنوان مهمترین مسئله جهان اسلام را به حاشیه راندند و به فراموشی سپرده‌اند.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) خاطرنشان کرد: در گذشته ضعف و فروپاشی قدرت سیاسی و نظامی، بر اثر پیروزی انقلاب اسلامی، منطق تصمیم‌‌گیری برای حمله نظامی را شکل داد ولی امروز به دلیل قدرتمندی جمهوری اسلامی ایران و دشواری‌های مقابله با این کشور موجب افزایش تهدیدات شده است.

سردار رشید با بیان اینکه دشمن با نگرانی از قدرت و نفوذ منطقه‌ای ایران، ثبات و انسجام داخلی کشور را نشانه رفته است، گفت: نیروهای مسلح به ویژه سپاه باید علاوه بر مشارکت در تامین ثبات امنیتی کشور و کمک به تسهیل در رشد و توسعه اقتصادی، بیش از گذشته برای دفاع و حفظ دستاوردهای قدرت منطقه‌ای ایران، در برابر هرگونه تهدیدات تجاوزگرانه آماده باشند.

تقدیر سرلشکر باقری از خدمات حجت‌الاسلام سعیدی

همچنین به گزارش سپاه نیوز، در مراسم تودیع و تکریم نماینده ولی فقیه در سپاه متن حکم تقدیر سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح از حجت الاسلام والمسلمین سعیدی نماینده سابق ولی فقیه در سپاه توسط سردار فروتن مسئول دفتر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح قرائت شد.

در بخشی از این حکم آمده است: خدای بزرگ را شاکریم در فرجام ماموریت خطیر جناب‌عالی در «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» با الطاف الهی و در سایه حسن اعتماد مقام معظم رهبری فرماندهی کل قوا (مدظله العالی) و مجاهدت‌های فردی و سازمانی آن روحانی ارجمند و آحاد فرماندهان، مسئولین و کارکنان فهیم، بصیرت دینی و سیاسی و نقش آفرینی‌های موفق و انقلابی این مجموعه راهبردی در جغرافیای ماموریت‌های محوله، از یک سو سبب استحکام بنیان‌های «امنیت ملی» و ظرفیت‌های «بازدارندگی» کشور و از سوی دیگر موجب استیصال و عصبانیت جبهه دشمن از سپاه عزیز و افتخار آمیز، شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.