وی در توییتی با اعلام این مطلب نوشت: قابل توجه تمام مدافعان حقوق بشر، عفرین توسط ارتش ترکیه و داعش قتل‌عام می‌شود و این شهر تبدیل به کشتارگاه شده است، به همین دلیل ساکت ننشینید و موضع‌گیری کنید.

در همین راستا مسعود محمد، خبرنگار کرد سوری مستقر در شهر عفرین در خصوص دلایل درخواست‌های کنونی به خبرنگار ایسنا گفت: ارتش ترکیه و هم پیمانانش در داعش به چند کیلومتری شهر عفرین رسیده‌اند، خطوط مواصلاتی را قطع کرده‌اند، آب شرب به روی مردم شهر عفرین قطع شده است، نیروهای هم پیمان ارتش ترکیه با خشن ترین شیوه با مردم برخورد می‌کنند.

وی افزود: اینجا تمام حقوق انسانی پایمال شده و جامعه جهانی ساکت است، امروز یکشنبه جنگنده‌های ارتش ترکیه مرکز شهر را کورکورانه بمباران می‌کنند، مردم بی‌گناه، بیمارستان‌ها، مدارس و تمام مراکز اداری ومسکونی هدف قرار م‌ گیرد و در چنین جنگ نابرابری جامعه جهانی فقط نظاره‌گر است.

این روزنامه نگار کرد سوری تصریح کرد: استقرار ارتش ترکیه به معنای استقرار تروریست‌ها و داعش در منطقه است و کشورهای منطقه باید هزینه این سکوت را به شکل دیگری پرداخت کنند.

همزمان با این توییت شماری‌ از رهبران کرد سوری چون آلدار خلیل، الهام احمد و هدیه یوسف از کردها در تمام جهان خواستند برای مبارزه با سکوت جامعه بین المللی در مقابل کشتار مردم کرد سوریه به خیابان‌ها بیایند.

در بخشی از این پیام آمده است مردم شهر عفرین بیش از ۵۰ روز است که علیه سرکوب و ظلم و کشتار مقاومت می‌کنند، برای دفاع از انسانیت به خیابان‌ها بیایید و سکوت جامعه بین‌المللی را محکوم کنید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.