نشنال نیوز گزارش داد، مایکل اورن، قائم مقام وزیر در دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در جریان یک نشست خبری گفت، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با دعوت دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی موافقت کرده است.

کاخ سفید روز پنجشنبه تایید کرد که ترامپ این دعوت را پذیرفته و سارا هاکبی، سخنگوی کاخ سفید گفت: ترامپ پذیرفته تا با رهبر کره شمالی در مکان و زمانی که بعدا مشخص می‌شود، دیدار کند. ما به دنبال خلع سلاح اتمی کره شمالی هستیم. در ضمن، تمامی تحریم‌ها و فشارها در جای خود باقی می‌ماند.

ترامپ نیز در توئیت روز پنجشنبه خود نوشت: کیم جونگ اون درباره خلع سلاح اتمی و نه فقط توقف آن با نمایندگان کره جنوبی که اخیرا به کره شمالی رفته بودند، صحبت کرده بود. همچنین هیچ نوع آزمایش موشکی نیز در این بازه زمانی انجام نمی‌شود. پیشرفت زیادی در این زمینه به دست آمده اما تحریم‌ها تا زمان دستیابی به توافق برجای می‌ماند. دیداری هم انجام می‌شود.

مایکل اورن که پیش از این سفیر اسرائیل در آمریکا هم بوده، همچنین درباره احتمال دیدار میان ترامپ و کیم جونگ اون صحبت کرد و گفت که چنین دیداری برای اسرائیل بسیار خوب است.

وی ادامه داد: ایرانی‌ها با دقت این دیدار را رصد می‌کنند. آنها رئیس جمهوری آمریکا را می‌ببینند که درباره مساله اتمی سازش نمی‌کند درحالیکه کره شمالی کشوری است که دارد تسلیم می‌شود. این زمان بندی عالی است، تا جایی که به ما مربوط می‌شود، ما به دنبال تغییرات اساسی در توافق اتمی با ایران یا توقف آن هستیم. این هدف اصلی ترامپ است. او غیرمنتظره رفتار می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.