آذر منصوری با اشاره به اینکه یکی از الزامات توسعه همه جانبه متوازن وپایدار ، ایجاد فرصت های برابر برای احاد جامعه است و ۵۰% از این جامعه را هم زنان تشکیل میدهند، گفت: در وحله اول پذیرش نقش زنان در جامعه از سوی جریانات سیاسی برای حرکت به سوی از بین بردن خلا های موجود، لازم است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: من براساس تجربه چندین ساله حضور در جبهه اصلاحات می‌توانم بگویم جریان اصلاحات به رغم تاکیدی که به حضور زنان در انتخابات داشت و به رغم توجهی که به حضور زنان در لیست‌های انتخاباتی همواره داشته است، خلاء استراتژی پیش برنده در حوزه زنان دارد. البته نباید این واقعیت را که جریان اصلاحات همواره در مسیر پیشرفت و توسعه به حضور زنان تاکید دارد، نادیده گرفت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: ساختار احزاب ما غالبا مردانه است و همین مساله ممکن است بین اصلاحات و مطالبات زنان در جامعه فاصله ایجاد کند.

وی افزود: جریان اصلاحات علی رغم تلاش‌هایی که در دوران دولت اصلاحات و توسط محمد خاتمی در زمینه بسترسازی عدالت همه‌جانبه صورت گرفت، در حال حاضر از خلاء جدی گفتمان عدالت‌خواهی رنج می‌برد و شاید یکی از دلایلی که عدالت جنسیتی هم در این جریان جایگاه مشخصی ندارد، به این مسئله برگردد.

جبهه پیروان خط امام و رهبری به دنبال یک فهرست در انتخابات آتی مجلس است

 

ایرنا نوشت:

سیدکمال الدین سجادی روزدوشنبه اظهار داشت: جبهه پیروان خط امام و رهبری هنوز وارد بحث انتخابات نشده است اما این کار جزو برنامه های سال آینده خواهد بود؛ جبهه باید طراحی هایی داشته باشد و مشارکت کند اما بیشتر تاکید این است که وحدت بین اصولگرایان یا طرحی شبیه جمنا باشد یا همین جمنا اصلاح و تقویت شود. بعضی از احزاب اعلام کرده اند که بحث و بررسی روی انتخابات را آغاز کرده اند.

وی افزود: سمت و سوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در تهران و شهرهای بزرگ این است که اصولگرایان یک فهرست داشته باشند و تمام تلاش های ما هم حتی با گروه های مرجع مانند جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین هم این است .خط اصلی ما تجمیع نیروها، وحدت بین گروه های اصولگرا است که دچار تشتت مخصوصا در تهران نشوند.

سجادی گفت: مردم در تهران معمولا فهرستی رای می دهند اما در شهرستان با توجه به بافت قومی و قبیله ای این امر متفاوت است. در سایر کلان شهرها هم مانند تهران است. در سال ۹۶، برخی از احزاب و تشکل های عضو جبهه در خصوص انتخابات بحث هایی داشته اند اما خود جبهه هنوز وارد بحث نشده و در سال آینده ورود خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.