نیشن گزارش داد، ملکه الیزابت در پیامی به مناسبت روز کشورهای مشترک‌المنافع که در ۱۲ مارس برگزار می‌شود، گفت: ما همگی باید بابت راه‌هایی که زندگی‌مان به واسطه آنها پربار شده، قدردان باشیم.

روز کشورهای مشترک‌المنافع برای بزرگداشت تنوع، اتحاد و ارزش‌هایی است که کشورهای "مشترک‌المنافع" را معنا می‌کند. امسال نیز، روسای این کشورها که زمانی از مستعمرات بریتانیا بودند در انگلیس گردهم می‌آیند و رهبران ۵۳ کشور عضو در آن شرکت کرده و به بررسی چالش‌های کلیدی جهان می‌پردازند و درباره همکاری با یکدیگر برای رفاه ۲.۴ میلیارد شهروند این کشورها گفت‌وگو می‌کنند.

در آوریل نیز، رهبران دولت‌ها در جلسات کاری برای بررسی اوضاع اقتصادی، زنان و جوانان به میزبانی ملکه انگلیس در کاخ باکینگهام گردهم می‌آیند.

ملکه انگلیس همچنین گفت: در راستای تبادل ایده‌ها و مشاهده زندگی از نقطه نظر دیگران، ما درک و همکاری خود را به سمت یک آینده مشترک پیش می‌بریم.

ملکه الیزابت همچنین گفت، ورزش کشورهای مشترک‌المنافع نیز به صلح و توسعه منجر می‌شود. این رقابت‌های ورزشی در ماه آتی میلادی با عنوان "بازی‌های ساحل طلایی" در استرالیا برگزار می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.