پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره آمریکا نوشت، برخی مقام‌های واشنگتن درباره دیدار نتانیاهو و ترامپ به برخی گفته‌های رییس‌جمهور آمریکا به نخست وزیر رژیم صهیونیستی اشاره کرده و گفته‌اند: «ترامپ به نتانیاهو گفته تا امروز سه کشور اروپایی (عضو برجام) تنها پیشنهاد "تغییرات صوری" در برجام را داده‌اند که از نظر ما رضایت‌بخش نیست. ترامپ گفته او خواستار "تغییرات قابل توجه" در توافق با ایران است و با یک توافق مکمل ساده موافق نیست.»

بر اساس این گزارش، به گفته یک منبع آگاه در رژیم صهیونیستی، مقامات کاخ سفید و اسرائیل این جزییات را رد نکرده‌اند.

به گزارش این خبرگزاری، ترامپ مهلت ۱۲۰ روزه‌ای را برای کشورهای اروپایی امضاکننده توافق هسته‌ای تعیین کرده و از آنها خواسته ظرف این مدت برای برخی موارد ذکر شده در توافق هسته‌ای که باب میل او نیست، تصمیم‌گیری کنند. دو دور مذاکره در پاریس و لندن هم بین دیپلمات‌های ارشد این کشورها برگزار شده است.

قرار است دور بعدی مذاکرات با محوریت توافق هسته‌ای، روز پنجشنبه در برلین برگزار شود. رژیم صهیونیستی در این مذاکرات شرکت ندارد اما از نتیجه این مذاکرات مطلع خواهد شد.

به گزارش هیل، ترامپ به نتانیاهو گفته در صورتی که فرانسه، آلمان و بریتانیا درخواست‌هایش را عملیاتی نکنند، از توافق هسته‌ای خارج خواهد شد.

همزمان با دیدار نتانیاهو و ترامپ، مایک پنس معاون ترامپ در اجلاس آیپک مدعی شد که در صورتی‌که در ماه آینده تغییری در توافق هسته‌ای حاصل نشود، آمریکا فورا توافق را ترک خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.