طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی با اشاره به آخرین وضعیت حضور خبرنگاران زن در بازی استقلال-العین اعلام کرد: بنابر آخرین پیگیری‌هایی که تا دقایقی پیش داشتیم، معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان توضیح دادند که هیچ مشکلی برای حضور خبرنگاران زن در ورزشگاه‌ها وجود نداشته و اساساً جایگاه خبرنگاران در استادیوم‌های ورزشی مختلط بوده است.

ناجا از حضور خبرنگاران زن در ورزشگاه‌ها جلوگیری می‌کند

وی افزود: به‌گفته آقای احمدی معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، سخت‌گیری‌های اخیر از جانب وزارت ورزش و جوانان نبوده و صرفاً نیروی انتظامی از ورود خبرنگاران زن به ورزشگاه‌ها جلوگیری می‌کند. بر این اساس، ورود و خروج به ورزشگاه ارتباطی به حوزه وزارت ورزش و جوانان نداشته و در حیطه اختیارات ناجا است.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس یادآور شد: به طور کلی بنابر قانون هیچ منعی برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها وجود ندارد و اساساً مشخص نیست به چه دلیل این سخت‌گیری تا اینجا ادامه یافته که حتی از ورود خبرنگاران زن به ورزشگاه‌ها نیز ممانعت می‌شود.

امکان صدور اجازه ورود خبرنگاران زن به ورزشگاه از جانب ناجا

این عضو فراکسیون زنان مجلس در پاسخ به پرسشی در این باره که باتوجه به مذاکرات قبلی، قرار بود امکان حضور خبرنگاران زن در بازی استقلال-العین فراهم شود، آیا تعاملی با ناجا صورت گرفته است، گفت: این امکان وجود دارد که نیروی انتظامی مانع از حضور خبرنگاران زن در این بازی فوتبال نشود و اجازه ورود را صادر کند.

صدور تاییدیه حضور خبرنگاران زن در بازی استقلال-العین ازسوی وزارت ورزش

سیاوشی در پایان اعلام کرد: به‌گفته معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان تاییدیه حضور خبرنگاران زن در این بازی صادر شده و از نظر وزارتخانه مشکلی از این بابت وجود ندارد و حال باید ببینیم که آیا ناجا این اجازه را صادر می‌کند یا خیر. در واقع ممکن است این اجازه از سوی نیروی انتظامی صادر شود و ممکن است این اجازه صادر نشود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.