بر اساس گزارش شرکت "Brand Finance" انگلستان، شرکت مرسدس بنز با پشت سر گذاشتن «تویوتا» و رقیب دیرینه‌اش «ب ام و» توانست عنوان با ارزش‌ترین برندخودروسازی را در دنیا به دست آورد.

این شرکت می‌گوید که مرسدس بنز با رشد سود ۲۴ درصدی در سال گذشته، توانست ارزش برند خود را به رقمی معادل ۴۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار برساند. تویوتا با افت ۶ درصدی، ارزشش به ۴۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار کاهش یافت که به گفته این شرکت یکی از دلایل آن به خاطر موقعیت ضعیف این خودرساز در کشور چین است. خریداران چینی تمایل چندانی به خودروهای ژاپنی نشان ندادند اما در عوض به خرید خودروهای لوکس روی آوردند.

همچنین خودروسازان چینی مانند هاوال، جیلی، BYD و فوتون در لیست ارزشمندترین برند‌های خودرسازی امسال قرار دارند و همانطور که می‌دانیم، چندی پیش جیلی ۱۰ درصد از سهام شرکت دایملر را خریداری کرد و پیش‌بینی می‌شود که این امر موجب افزایش ارزش ۶ میلیارد دلاری این برند شود.

این در حالی است که سال گذشته شرکت استون مارتین انگلیسی، با رشد خیره کننده ۲۶۸ درصدی ارزشمندترین برند دنیا شد و امسال هم با ارزش ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار در این لیست جای دارد. این شرکت بهترین میزان رشد را طی شش سال گذشته در سال ۲۰۱۶ برای خود ثبت کرد و از جایگاه ۷۷ به جایگاه ۲۴ در میان برند‌ها صعود کرد.

شرکت فورد هم در میان برندهای آمریکایی بیشترین ارزش را دارد و در لیست شرکت Brand Finance، در جایگاه هشتم قرار دارد. این در حالی است که فورد در سال گذشته در جایگاه ششم قرار داشت و امسال به دلیل افت ارزش برند از ۲۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار به ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار به جایگاه هشتم سقوط کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.