نناد لالوویچ در گفت‌وگو با سایت insidethegames به بحث عدم رویارویی ورزشکاران ایرانی با نمایندگان رژیم صهیونیستی و استعفای رسول خادم واکنش نشان داد.

 

رئیس اتحادیه جهانی گفت: شنیده‌ایم رئیس کشتی ایران استعفا کرده است. الان نمی‌توانم به او دسترسی داشته باشم اما می‌خواهم حقایق را بدانم. به خصوص اینکه ما مسابقه‌ای در ایران داریم و بدون حضور رئیس فدراسیون برگزاری مسابقه آسان نیست.

 

لالوویچ تصریح کرد: دقیقا نمی‌دانم رئیس فدراسیون ایران به چه دلیلی استعفا کرده اما اگر به این شرایط (عدم رویارویی با نمایندگان اسرائیل) ارتباط دارد، خوب نیست. ایرانی‌ها اگر این شرایط را ادامه دهند ریسک بزرگی کرده‌اند.

 

رئیس اتحادیه جهانی کشتی گفت: به کمک فدراسیون‌های دیگر و کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) نیاز داریم. مقامات ایرانی باید متوجه شوند آنها فقط به کشتی آسیب نمی‌زنند بلکه اگر ورزشکاران آنها نخواهند با اسرائیل رقابت کنند، تمام ورزش این کشور آسیب می‌بیند. این نمی‌تواند توسط مراجع بین‌المللی اجازه داده شود. تنها بازنده در پایان ورزشکاران ایرانی خواهند بود.

 

وی تصریح کرد: تمامی جنبش‌های ورزشی باید متحد باشند و به مقامات کشورشان توضیح دهند که این اتفاق نمی‌تواند تکرار شود. من صربستانی هستم اما باید از ورزشکاران کوزوو حمایت کنم. باید بفهمیم ورزش کاملا از سیاست جداست. همین شرایط را با اوکراین و روسیه داریم و در هر دو کشور مسابقه برگزار می‌کنیم. ما اطمینان داریم ورزشکاران بدون هیچ مشکلی رقابت خواهند کرد.

 

وی افزود: می‌دانیم این خیلی در ایران سخت است و سعی می‌کنیم دخالتی در سیاست نداشته باشیم اما نمی‌خواهیم سیاست هم در ورزش دخالت کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.