در جریان برگزاری جلسه استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون کار و راه اجتماعی اظهارات یکی از نمایندگان استیضاح کننده منجر به واکنش یکی دیگر از نمایندگان مجلس و درگیری لفظی بین این دو نماینده مجلس شد.

محمدرضا پورابراهیمی که به عنوان یکی از طراحان استیضاح در مخالفت با عملکرد علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صحبت می‌کرد در بخشی از سخنان خود به اظهارات یکی از مخالفان استیضاح اشاره کرد و گفت: آقای محبی‌نیا شما گفتید آقای ربیعی بچه جوادیه است من اکنون از آقای ربیعی می‌پرسم که حالا کجا زندگی می‌کنند آیا منزلش در پایین شهر است یا بالای شهر آیا خانه چند صد میلیونی دارد یا چند میلیاردی.

این سخنان اما با واکنش شدید یکی از نمایندگان ا صلاح طلب مجلس مواجه شد و بر این اساس این نماینده معمم با حضور در مقابل جایگاه ناطقان به اظهارات پورابراهیمی انتقاد کرد.

عبدالحمید خدری از جمله اعضای فراکسیون امید خود را به جایگاه ناطقان رساند و با فریادهای خود از طرح این موضوع از سوی پورابراهیمی انتقاد کرد و به نظر می‌رسید که  در بخشی از سخنانش از او می‌پرسید که وضعیت زندگی خودش چگونه است.

همزمان محمدمهدی برومندی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی خود را به خدری رساند و سعی کرد این نماینده معمم را آرام کند.

در ادامه چند نماینده دیگر نیز در محل حاضر شدند و خدری را به سمت صندلی خود هدایت کردند که این مساله در ادامه منجر به تجمع حدود ۳۰ تا ۴۰ نماینده مجلس شد اما این پایان درگیری لفظی نبود

محمد قسیم عثمانی دیگر نماینده منتقد ربیعی که به عنوان نخستین ناطق علیه او در این جلسه علنی صحبت کرده بود با حضور در جمع نمایندگان به شدت به خدری انتقاد کرد و لحظاتی درگیری لفظی بین این دو نماینده نیز ادامه یافت. در نهایت نمایندگان با پادرمیانی این درگیری را خاتمه دادند.

به گزارش ایلنا همزمان با این اتفاق صحن علنی مجلس شاهد یک اتفاق حاشیه‌ای دیگر نیز بود. پورابراهیمی که پیش از درگیری لفظی‌اش با خدری از اتاق فرمان صحن علنی مجلس درخواست کرده بود یک ویدئو مربوط به جلسه رای اعتماد ربیعی در دولت دوازدهم را پخش کند هنگامی که با وقفه در پخش این یوئو مواجه شد به شدت نسبت به این مساله انتقاد کرد و گفت که هیئت رئیسه مجلس با من همکاری نمی‌کند.

در نهایت مشکل در صدای این ویدئو کار را به آنجا رساند که مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی که برای ساعاتی ریاست جلسه علنی امروز را بر عهده داشت از پورابراهیمی خواست فرصت را به غلامرضا تاجگردون دیگر ناطق موافق استیضاح بدهد تا پس از رفع نقص فنی ضمن پخش ویدئو اظهارات خود را بیان کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.