علی ربیعی در پایان دفاع خود در جلسه استیضاح اظهار داشت: «از رئیس محترم مجلس انتظار داشتم جلوی اتهام‌ها و دروغ‌هایی که به من نسبت داده شده گرفته می‌شد. با این وجود برای دفاع از خود در مقابل درخواست استیضاح توضیح می‌دهم دیگران نیز باید در روز قیامت توضیح دهند.»

وی با در پاسخ به مخالف پورابراهیمی نماینده کرمان با وی، گفت: «آقای پورابراهیمی شما گفتید؛ شستا پیشانی اقتصاد ایران بوده است درحالی که اندازه اقتصاد ایران را برای نمایندگان شمردم و یک ساعت قبل گفتم؛ خود این شرکت‌ها و بانک‌ها چقدر کل اقتصاد کشور را تشکیل می‌دهند؟، تامین اجتماعی سال‌ها زیر نظر وزارت بهداشت بوده است، پس باید بگویم وزیر بهداشت باید اقتصاددان باشد؟ ضمن آنکه باید بنگاه‌دار بگذاریم نه اقتصاددان، حال اگر بنگاه‌دار بگذاریم برای فقر و اشتغال و بهزیستی چه کنیم؟»

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: «اتفاقا من همین کاره هستم، برای این کار ساخته شدم و استادتمام همین رشته در دانشگاه هستم، ۱۲ تالیف در همین رشته دارم، لذا تاکید دارم زنجیره بنگاه‌ها را از نظام جامع تامین اجتماعی باز کنید.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه امروز می‌خواهد اصلاح خطاهایی که دولت‌ها آغاز و مجلس‌ها نیز بر آن نظارت کرده‌اند آغاز کند، افزود: «کمکم کنید نه آنکه جلویم بی‌ایستید و همبستگی کار و رفاه را دنبال کنیم.»

وی درخصوص اظهارات پورابراهیمی، توضیح داد: «سود تقسیم شده سال ۹۳ ، ۵ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان بود من افزایش سرمایه دادم و ذخیره گرفته‌ام، اما می‌آیند از نرخ متوسط سود پایین‌تر نشان می‌دهد، آیا این اسمش علم اقتصاد است؟»

خوشحالم پورابراهیمی و تاجگردون با هم متحد شدند

ربیعی خطاب به پورابراهیمی تصریح کرد: «خوشحالم شما و آقای تاجگردون با هم متحد شدید، من فردی را در پاسارگاد گذاشته بودم، شما به من گفتید چرا آدم تاجگردون را در پاسارگاد گذاشتید؟! در حالی که این چنین نیز نبود. خوشحالم که کنار هم قرار گرفته‌اید این حق مجلس است، این عین دموکراسی است که آدما جاهای مختلف کنار هم قرار بگیرند.»

وی درخصوص اینکه چرا نرخ بازدهی‌شان کوتاه است، توضیح داد: «من از پگاه چند درصد بازدهی سرمایه می‌گیرم؟ از زغال کرمان که باید پول در آن تزریق کنم چطور سود بگیرم؟ چطوری از ذوب‌آهن سود بگیرم در حالی فقط توانسته‌ام ضررشان را کم کنم؟ چطوری از شرکت‌های که نابود شده‌اند سود بگیرم؟ چطوری از شرکت دخانیات که با ۶ تا ۷ هزار کارگر اضافه به من تحویل داده‌اند سود بگیرم؟ آیا این نشان از ناکارآمدی من است؟»

ارزش خانه من ۴ تا ۵ میلیارد است

وی با بیان اینکه چند نفر از نمایندگان درخصوص خانه وی صحبت کرده‌اند، گفت: «خانه‌ای خودم را سال 70 ساخته ام که همچنان آن را دارم و جای دیگری را با گذاشتن چهار تا پنج میلیون تومان روی پول آن خانه اجاره کردم چراکه با بچه‌هایم زندگی می‌کردم و جای‌مان تنگ بود گذاشتم. دخترم دو بچه شده بود و خانه 55 متری برایش کوچک بود (این هم اجاره نامه خانه) اما رفتن گفتن وزیر کار خانه 25 میلیارد تومانی خریده (در همین مجلس گفتند) در حالی که ارزش خانه من 4 تا 5 میلیارد بیشتر نیست و برای باجناق نجفی شهردار تهران است.»

کمپین نه به ربیعی راه انداخته اند

وزیر کار، رفاه، تعاون و اجتماعی تصریح کرد: «من فردی را اخراج کردم و پروندش را به دادگاه دادم، چراکه ساختمانی که ارزش آن 3 میلیارد تومان است 2 میلیارد تومان اجاره کرده است و 12 و نیم میلیارد تومان در آن هزینه کرده است و وقتی که تشر رفتم به او، مبلغ شد 2 و نیم میلیارد تومان اما همین آقا کمپین نه به ربیعی راه انداخته است! و در مجلس می‌پلکد. اسم وی را به رئیس مجلس می‌دهم تا مشخص شود.»

وی در جریان طرح استیضاح‌اش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمی‌خواسته است وارد مثال فوق مسائل شود، اضافه کرد: «آقای "بابای صالحی" دستخط‌اش را به من نشان داد که به فلانی می‌گوید چه بگو و چه نگو.»

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.